Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Ασφαλιστικό : Τελικές Προτάσεις μας.

Οργάνωση Ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης,

· Ενοποίηση όλων των Ταμείων σε ένα Ταμείο Κοινωνικής Ασφάλισης (ΤΚΑ) που θα διαχωρίζεται σε δύο: ένα Ταμείο Συνταξιοδότησης (ΤΣ) και ένα Ταμείο Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης (ΤΙΠ). Οι εισφορές των εργαζομένων στο ΤΚΑ θα είναι το 30% του μισθού τους από κάθε εργασία τους (20% στο ΤΣ και 10% στο ΤΙΠ). Ο μισθός συμπεριλαμβάνει και τα τυχόν επιδόματα. Το κράτος θα συνεισφέρει το 10% των φορολογικών εσόδων. Ή ο περιορισμός του αριθμού των ταμείων σε 4 ( αγροτών, ΔΥ, εξαρτημένης σχέσης εργασίας, ελ. επαγγελματιών)

· Κάθε πολίτης θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένος με έναν γιατρό (παθολόγο ή γενικής χειρουργικής). Ό,τι και να συμβαίνει ο πολίτης πρέπει να πάει σε αυτόν το γιατρό. Αυτός τον παραπέμπει όπου χρειάζεται και είναι υπεύθυνος για τον ασθενή του. Η συνταγογράφηση γίνεται ηλεκτρονικά οπότε το σύστημα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι φάρμακα έδωσε ο κάθε γιατρός, σε ποιον, και πόσο στοίχισαν. Τα νοσοκομεία εξυπηρετούν τα περιστατικά που δέχονται από τους ιατρούς τις περιοχής και τα επείγοντα περιστατικά. Επομένως το σύστημα ξέρει πάντα ποιον είναι στο νοσοκομείο, για ποιο λόγο είναι εκεί και τι χρειάζεται να κάνει. Οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και δαπάνες εντοπίζονται αμέσως και φυσικά υπάρχει αυτόματος καταλογισμός ευθυνών. Είναι δηλαδή ευθύνη του γιατρού να μεριμνήσει για τη μείωση των δαπανών. Ετσι, καταργούνται και τα Ιατρεία του ΙΚΑ. Ετσι κι αλλοιώς η διαδικασία επίσκεψης σε γιατρό του ΙΚΑ είναι πολύπλοκη και συνήθως χωρίς θετικό αντίκρυσμα. Το ΙΚΑ θα εξοικονομήσει ατέλειωτους πόρους αφού οι γιατροί του κυρίως ψαρεύουν πελατεία για το ιδιωτικό τους γιατρείο, ενώ η ποιότητα παροχής υπηρεσιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον αριθμό των επισκέψεων του ασθενή στο ιδιωτικό γιατρείο.
· Εξασφάλιση δωρεάν παροχών ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης καθώς και εξετάσεων (μόλις το 52,9% των δαπανών για την υγεία καλύπτεται από τα ασφαλιστικά ταμεία ενώ το υπόλοιπο 47,1% το πληρώνουμε οι ίδιοι).
· Δημιουργία ενός ενιαίου ταμείου αρωγής όπου όλα τα επιμέρους ταμεία θα συνεισφέρουν με κάποιο ποσοστό. Το ποσό που θα μαζεύεται θα χρησιμοποιείται για την βοήθεια των ταμείων που δεν έχουν την δυνατότητα να αντεπεξέλθουν, καθώς επίσης και για την κάλυψη αναγκών που έχουν να κάνουν με ιατρική κάλυψη αναγκών που έχουν σχέση με την υπογεννητικότητα, προβλήματα στην κύηση, εξωσωματικές, και γενικότερα να καλυφθούν θέματα που έχουν να κάνουν με τα υπέρογκα έξοδα ζευγαριών που βρίσκονται σε διαδικασία να κάνουν παιδιά. (αν έχετε δει τις ουρές έξω από το ΙΚΑ νέων ζευγαριών που προσπαθούν να πάρουν έγκριση για εξωσωματικές θα καταλάβετε πόσο άσχημο είναι να κρίνει άλλος αν θα κάνεις παιδιά ή όχι, και πόσο αναγκαίο είναι να στηρίξουμε τα νέα ζευγάρια)
· Εισαγωγη ασθενων και τηρηση ενος Μεσου Ορου (ΜΟ) ημερων νοσηλειας, αναλογα με τη διεθνη και Ελληνικη πρακτικη και εμπειρια (ιδιωτικων κυριως ιατρικων Κεντρων) σε αναλογες περιπτωσεις. Οι απαιτουμενες εξετασεις να εκτελουνται σε μια μερα ή δυνατον και μονο οι απαραιτητες για τη συγκεκριμενη διαγνωση. Επαρκης αιτιολογηση για προσθετες εξετασεις και ημερες νοσηλειας και εξαιρεσεις μονο σε βαρια περιστατικα και παντα με ελεγχο απο γιατρους, αν ειναι δυνατον απο επιτροπη γιατρων του ασφαλιστικου φορεα.
· Ελεγχος και λογοδοσια για τις αδικαιολογητες καθυστερησεις και καταλογισμο ευθυνων και δαπανων στους υπευθυνους των κλινικων ατομικα.Η προσωπικη ευθυνη του κλινικαρχη του γιατρου του νοσηλευτη, του υπευθυνου επι των προμηθειων κλπ θα λειτουργησει ευεργετικα για τη μειωση των αλογιστων-παραλογων δαπανων που σημερα πραγματοποιουνται. Το δημοσιο χρημα ειναι η περιουσια ολων μας και αυτος που δεν το σεβεται πρεπει να τιμωρειται αυστηρα.
· Λειτουργία της Εθνικής Φαρμακοβιομηχανίας, όπου θα παρασκευάζονται όλα τα ευρείας κυκλοφορίας φάρμακα και όλα τα υγειονομικά αναλώσιμα που δεν έχουν «πατέντα».


Μετανάστες,

· Η ασφάλιση όλων των μεταναστών είναι δεδομένο, δεν μπορεί να είναι ζητούμενο σε ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα.
· Ειδικά μέτρα ελέγχου για την εισφοροδιαφυγή που προέρχεται από μετανάστες (πρόστιμα στους εργοδότες).
· Περιφερειακές υπηρεσίες με κοινωνική λογοδοσία στα συνδικάτα για το «τσάκισμα» της ανασφάλιστης, ή της ψευδώς ασφαλισμένης εργασίας.


Επιλογή Ιδιωτ./Δημόσιας Ασφάλισης

· Να δοθεί στον εργαζόμενο η δυνατότητα αν θέλει να κάνει μόνο ιδιωτική ασφάλιση που θα ισχύει για την σύνταξη και όχι για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ο εργοδότης συνεισφέρει τις εισφορές σε ασφαλιστική εταιρία (λέγονται pension funds) που κυμαίνονται από 4-7% του μεικτού μισθού του εργαζομένου. Ο εργαζόμενος μπορεί επίσης να συνεισφέρει από 0-4% των καθαρών απολαβών του. Η τελική σύνταξη προκύπτει από το άθροισμα μιας σύνταξης που παίρνει ο εργαζόμενος λόγω των κρατήσεων που έδωσε για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και των φόρων και μία που παίρνει από την ιδιωτική εταιρία. Η ιδιωτική εταιρία επενδύει τα χρήματα του εργαζόμενου και η σύνταξη καθορίζεται από την απόδοση των χρημάτων. Αν ωστόσο το κεφάλαιο δεν αποδώσει την κατώτατη σύνταξη τότε αναλαμβάνει το κράτος να καλύψει τη διαφορά. Υπάρχει και η περίπτωση που ο ασφαλισμένος δεν συνεισφέρει τίποτα, δηλαδή δεν έχει κρατήσεις για τη σύνταξη του παρά μόνο για την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη. Σε αυτή την περίπτωση θα πάρει μόνο την κατώτατη κρατική σύνταξη. Εγώ αυτό ακριβώς το μοντέλο έχω επιλέξει καθώς πληρώνω κανονικά ΤΕΕ και θα πάρω σύνταξη (λέμε τώρα!!) από το ΤΕΕ. Ο λόγος που προτιμώ μία ασφαλιστική εταιρία ή μία τράπεζα για τη διαχείριση των χρημάτων μου είναι επειδή δεν αντέχω άλλο τους ανίδεους διοικητές των ταμείων αλλά και αυτούς που τους διορίζουν.
· Να γίνει άμεση εξόφληση των οφειλών του Δημόσιου Τομέα προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία αφού αυτές ήδη έχουν παρακρατηθεί από τις αποδοχές των εργαζομένων, ως το ύψος που θα καλύπτονται οι συντάξεις αυτών που ασφαλίστικαν με το παρόν σύστημα
· Μεικτό κεφαλαιοποιητικό σύστημα χρηματοδοτούμενο από το κεφάλαιο των εργαζομένων και στην περίπτωση που δεν καλύπτεται η κατώτατη σύνταξη, τότε το Κράτος ν’ αναλαμβάνει την κάλυψη της διαφοράς(είναι και πρόταση των Εργατικών στην Βρετανία). "Το μεικτό σύστημα, κεφαλαιοποιητικό, είναι όπως στις ασφαλιστικές εταιρείες στο βαθμό που η σύνταξη των ασφαλισμένων θα εξαρτάται απο την απόδοση των χρημάτων τους. Αν όμως το κεφάλαιο δεν αποδώσει την κατώτατη σύνταξη τότε αναλαμβάνει το κράτος να καλύψει τη διαφορά". Στη παρατήρηση ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες λειτουργούν με το κεφαλαιοποιητικό σύστημα και έχουν μεγάλο κόστος λειτουργίας που με κάποιες φθορές φθάνει το 20%, η κυβέρνηση απαντά ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αυτού του κόστους οφείλεται στη διαφήμιση, η οποία στην περίπτωση των ταμείων είναι πολύ μικρή.
· Θεσμοθέτηση Διακομματικής Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής που θα επιμελείται και θα αναπροσαρμόζει το καθεστώς ασφάλισης ανάλογα με τις υπό διαμόρφωση συνθήκες στο χώρο εργασίας, κοινωνίας και οικονομίας.
· Η πρόταση μου, θα ταρακουνήσει κάπως: μεταβίβαση της ευθύνης διαχείρισης στην Κεντρική Τράπεζα,που πλέον , λογώ της ανεξαρτητοποίησης της απο τον κυβερνητικό έλεγχο, να αναλάβει ως φορέας θεματοφυλακής και διαχείρισης , ως νομικό πρόσωπο που οφείλει να αποδίδει ισολογίσμό, την πλήρη διαχείριση των ταμείων ασφάλισης(να σημειώσω ότι είμαι κατά της ενοποίησης των ταμείων και υπέρ της κατάργησης των εξόφθαλμων δήθεν προνομίων συνταξιοδότητησης σε πολλούς κλάδους απασχόλησης). Βασική προυπόθεση: πλήρης ανεξαρτητοποίηση της ΚτΕ απο την Κεντρική Εξουσία και φυσικά απόσυρση της μετοχής της απο το Χρηματιστήριο Αξιών, με παράλληλη όμως υποχρέωση δημοσίευσης των αποτελεσμάτων της , με βάση του κανόνες Εταιρικής Διακυβέρνησης. Εξ άλλου, καιρός είναι ο μεγαλομέτοχος της , να γίνει το Κοινό Συμφέρον.


ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

· Παροχή κινήτρων για παραμονή στην εργασία και πέραν των 65 με μερική απασχόληση
· Να συνεχίζουν να εργάζονται συνταξιούχοι εφ όσον το επιθυμούν σε part-time δουλειές με ειδική μεταχείριση και με εισφορές μικρές μεν αλλα σημαντικές.


ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ

· Οι επιχειρήσεις που εισφοροδιαφεύγουν πρέπει να τιμωρούνται παραδειγματικά με αυτόματο λουκέτο. Ο ιδιοκτήτης πρέπει να οδηγείται αυτόματα στη φυλακή και να δημεύεται η περιουσία του όπως ακριβώς στην Αμερική, όπου οι φοροφυγάδες αντιμετωπίζονται χειρότερα από τους βιαστές και τους δολοφόνους.
· πρέπει να υπάρχει πλήρης καταγραφή και μηχανογράφηση των εισφορών που πρέπει να πληρώσουν τόσο οι επιχειρήσεις (μικρές ή μεγάλες), αλλά και οι ιδιώτες. Είναι παράλογο να μιλάμε για χαριστικές ρυθμίσεις και διάφορα bonus όταν κάποιος δεν εισφοροδιαφεύγει. Είναι υποχρέωση του πολίτη και της επιχείρησης και αλίμονο αν καταντήσουμε να επιβραβεύουμε τα αυτονόητα.
· Επιβάλλεται να γίνονται αυστηροί έλεγχοι, από ειδικό σώμα ελεγκτών που θα επιβλέπεται από επιτροπή που δεν θα αλλάζει με την εκάστοτε κυβέρνηση. Οι ελεγκτικές υπηρεσίες και οι υπάλληλοι που τις απαρτίζουν πρέπει να γίνουν οι θεματοφύλακες της σωστής λειτουργίας. Πρέπει να μπούνε όλες εκείνες οι δικλείδες για να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του ελεγκτικού μηχανισμού.
· το Κράτος ας πάψει να εχει πελατειακές σχέσεις με «ρυθμίσεις» και χάρισμα χρεών σε επιχειρήσεις όπως οι ΠΑΕ.
· Έλεγχος της εισφοροδιαφυγής. (Υπολογίζεται ότι είναι ανασφάλιστο πάνω από 1 εκατομμύριο εργαζόμενοι και μία στις έξι επιχειρήσεις δεν είναι γνωστή στο ΙΚΑ). Προτείνουμε τη δημιουργία ενιαίου μηχανισμού βεβαίωσης-είσπραξης των εισφορών, με εφαρμογή πάγιου συστήματος ρύθμισης οφειλών και ενίσχυση της ανταποδοτικής σχέσης εισφορών-παροχών. Ενεργοποίηση του ειδικού Νόμου (2556/97) για τον έλεγχο εισφοροδιαφυγής, επανεργοποίηση Ειδικής Υπηρεσίας στο ΙΚΑ για τον έλεγχό της, τη καθιέρωση βιβλίου νεοπροσλαμβανόμενου, επιβολή προστίμων για την ανασφάλιστη εργασία με την καθιέρωση παγίου συστήματος ρύθμισης οφειλών(Ν2676/1999) χωρίς επιβάρυνση των ταμείων, καθιέρωση τηλεφωνικής γραμμής καταγγελιών για ανασφάλιστους εργαζόμενους. Ειδικά μέτρα ελέγχου για την εισφοροδιαφυγή που προέρχεται από μετανάστες(πρόστιμα στους εργοδότες).
· Μειωση των εισφορων αλλά ταυτοχρονα ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΟΙ ελεγχοι στους τοπους εργασιας, για την καταβολη τους.
Η μειωση των εισφορων με ταυτοχρονους αυστηρους ελεγχους, αποτελει το κινητρο για την εξαλειψη της εισφοροδιαφυγης και της ανασφαλιστης εργασιας και τελικως την εισπραξη συνολικα πολυ μεγαλυτερου ποσου απο αυτο που σημερα εισπραττεται.
· Πλήρης καταγραφή και μηχανογράφηση των εισφορών που πρέπει να πληρώσουν τόσο οι επιχειρήσεις (μικρές ή μεγάλες), αλλά και οι ιδιώτες. Καμία χαριστική ρύθμίση όταν κάποιος δεν εισφοροδιαφεύγει. Είναι υποχρέωση του πολίτη και της επιχείρησης και αλίμονο αν καταντήσουμε να επιβραβεύουμε τα αυτονόητα.


ΑΝΤΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

· Επιδότηση εφάπαξ ποσού ανάλογα με το εισόδημα, οικονομική ενίσχυση μονογονεϊκών οικογενειών, οικογενειών με παιδιά ή γονείς με αναπηρία, φιλοξενία ανέργων παιδιών ή υπερηλίκων.


ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

· Η σύνταξη θα καταβάλλεται στο 65ο έτος της ηλικίας του εργαζομένου ανεξαρτήτως φύλου. Η δικαιολογία εδώ είναι δημογραφική. Η γήρανση του πληθυσμού και η ολοένα και μειούμενη αναλογία εργαζομένων-συνταξιούχων δεν δικαιολογεί τις πρόωρες συντάξεις. Άλλωστε στη σύγχρονη οικονομία της γνώσης η παραγωγικότητα δεν γνωρίζει ηλικία. Στις υπηρεσίες ένας εργαζόμενος μεγάλης ηλικίας μπορεί ακόμα και στα 65 να παράγει έργο. Επίσης, η ανισότητα στο χρόνο εξόδου από την αγορά εργασίας ανάμεσα στους άνδρες και στις γυναίκες είναι στρεβλωτική κυρίως για τους άνδρες που έχουν χαμηλότερο μέσο όρο ζωής από τις γυναίκες.
· Την κατάργηση της πρόωρης συνταξιοδότησης στην 15ετία εργαζόμενων γυναικών στο δημόσιο, καθώς και ατόμων που εργάζονται στον Στρατό και στην Αστυνομία οι οποίοι συνταξιοδοτούνται σε πολύ νεαρή ηλικία
· είμαι υπέρ της κατάργησης της πρόωρης συνταξιοδότησης στο σύνολο της. Μόνο η περίπτωση ανίατης ασθένειας θα μπορούσε να εξαιρεθεί από τον κανόνα.
· Η συνταξη απο θανατο συζυγου με διαφορα ηλικιων των συζυγων πανω απο 15χρονια πχ να διδεται μετα τη συμπληρωση των 60 χρονων του συζυγου εν ζωη και με την προϋποθεση μαλιστα, της υποχρεωσης ανευρεσης εργασιας και την αντιστοιχη καταβολη προκαθορισμενου αριθμου ασφαλιστικων εισφορων.

ΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

· Υπάρχουν άτομα καθ’ όλα υγιή που λαμβάνουν αναπηρική σύνταξη. Παρόλα αυτά έχουν δίπλωμα οδήγησης κα και πολλοί απασχολούνται σε επιπρόσθετη εργασία. Νομίζω πως όλα αυτά μπορούν να ελεγχθούν και οι παραβάσεις να κοπούν. Δεν είναι δυνατόν οι αναπηρικές συντάξεις στην Ελλάδα να είναι περισσότερες από ότι σε ολόκληρη την Μεγάλη Βρετανία.
· Συντάξεις αναπηρίας: Ορισμός επιτροπών με θητεία και από γιατρούς που δεν προέρχονται στην περιφέρεια του υποψηφίου για σύνταξη(συμμετοχή κατόπιν κλήρωσης). Καθιέρωση ελέγχου κατά τακτά χρονικά διαστήματα σε συνταξιούχους μερικής αναπηρίας απο περιφερειακά κέντρα βάσει ενιαίων και αντικειμενικών κανόνων. Σύνταξη διαρκείας σε συνταξιούχους για ανίατες μορφές ασθένειας.
· Αυστηρός έλεγχος των αναπηρικών συντάξεων όχι μόνο από τους υπεύθυνους των ταμείων αλλά και από τα αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα που συμμετέχουν στα ταμεία.
· Επανακαθορισμος των οριων αναπηριας με αντικειμενικα κριτηρια και εξετασεις.
· Επανεξέταση των αναπηρικών συντάξεων κάθε 2 χρόνια. Πλήρης μηχανογράφηση του κάθε φακέλου και θέσπιση κριτηρίων που θα επαναπροσδιορίζονται κάθε 2 χρόνια.


ΒΑΡΕΑ

· Η λίστα των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων πρέπει επίσης να τροποποιηθεί. Δεν είναι δυνατόν ι οι υπάλληλοι το 11880 του ΟΤΕ να λαμβάνουν το ίδιο επίδομα με τους υπαλλήλους της ΔΕΗ που ανεβαίνουν στους πυλώνες. Ούτε οι κομμωτές να έχουν τα ίδια προνόμια με τους εργαζομένους στην ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Περάματος. Θα πρέπει να γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα ανάλογα με το είδος του επαγγέλματος και τον πραγματικό κίνδυνο που διατρέχει ο εργαζόμενος.
· Για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά επαγγέλματα. Η επικαιροποίηση της λίστας βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων σύμφωνα με τις τρέχουσες συνθήκες εργασίας και η διαφύλαξη των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας έτσι ώστε να μην κατηγοριοποιούνται συλλήβδην επαγγέλματα στον κλάδο, απλά γιατί δεν τηρούνται τα παραπάνω. Εδώ θα πρέπει, επίσης, να γίνει και διαχωρισμός για το αν πρόκειται για πραγματικά χωριστά επαγγέλματα ή αν πρόκειται για την ίδια κατηγορία που εργάζεται σ’ έναν ενιαίο φορέα, π.χ. ΔΕΗ. Εξασφάλιση ίσης μεταχείριση των εργαζομένων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και την πραγματική, επιστημονική, αποτύπωση των συνθηκών εργασίας στα διάφορα επαγγέλματα.


ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

· υπάρχουν περιπτώσεις που 25χρονες σύζυγοι εισπράττουν εφ’ όρου ζωής τη σύνταξη του εκλιπόντος 80χρονου συζύγου τους. Αυτές οι περιπτώσεις πρέπει να κοπούν. Αλίμονο, δεν χρειάζεται και η ευφυΐα του Αϊνστάιν για να ξεχωρίσουμε μία χήρα που έχει ανάγκη την σύνταξη του συζύγου της (και αντίστοιχα για έναν άντρα φυσικά) από κάποια που μπορεί να εργαστεί. Κάθε περίπτωση κληρονομιάς της σύνταξης θα πρέπει να ελέγχεται
· Εξίσωση των ανδρών με τα χαμηλότερα όρια συνταξιοδότησης των γυναικών για μια μεταβατική εποχή. Στους καινούργιους ασφαλισμένους να γίνει πληρωμένος ελεύθερος από την εργασία χρόνος για το κάθε παιδί της οικογένειας π.χ. 5 χρόνια για κάθε παιδί, τον οποίο θα δικαιούνται εξ' ημίσειας και οι 2 γονείς και θα μπορεί ο ένας να τον παραχωρεί στον άλλον, αν θέλει.. Επίσης, αν δεν τον χρησιμοποιήσουν θα τον δικαιούνται και οι 2 στο τέλος του εργασιακού τους βίου. Έτσι χωρίς να επιβαρύνεις την ανεργία, βοηθάς και την υπογεννητικότητα! ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΟΤΙ Η ΚΑΘΕ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ!

ΚΥΡΩΣΕΙΣ

· Άρση κάθε είδους ασυλίας ή απαλλαγής από κατηγορίες οποιουδήποτε έχει «κλέψει» ή ζημιώσει ταμείο. Αν η πράξη αποδειχτεί τότε να ακολουθεί δήμευση περιουσίας από το ταμείο στο ποσό που έκλεψε (και ένα καλό ξύλο…πλάκα κάνω…).
· Αυστηροί έλεγχοι και αξιολόγηση στους γιατρούς τόσο για το ‘φακελάκι’ όσο και για διαπιστώσεις κακομεταχείρισης και κατ’ επανάληψη κακής διάγνωσης σε ασθενείς.


ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ

· To ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα (όπως και τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης όλων των χωρών της Ευρώπης) είναι δημιούργημα της μεταπολεμικής περιόδου, της χρυσής περιόδου των Ευρωπαϊκών κρατών πρόνοιας, με συνεκτικές κοινωνίες χωρίς εξωγενή ανταγωνισμό, με εργασιακή ασφάλεια, χαμηλά προσόντα, νεολαία που δεν σπούδαζε και έτσι έβγαινε νωρίτερα στην αγορά εργασίας, δημογραφική αύξηση της αναλογίας εργαζομένων-συνταξιούχων. Είναι προφανές ότι στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, της οικονομίας της γνώσης, της πράσινης οικονομίας, των κλιματικών μεταβολών, της ευελιξίας της αγοράς εργασίας, της αναλωσιμότητας των εργαζομένων και της τεχνολογίας, της μεγάλης διεπαγγελματικής κινητικότητας (job mobility) της γήρανσης του πληθυσμού και των δυσμενών δημογραφικών εξελίξεων τα μεταπολεμικά συστήματα κοινωνικής ασφάλισης πρέπει να μεταρρυθμιστούν. Ζητούμενο πλέον όχι μόνο σε ευρωπαϊκό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η ευέλικτη ασφάλεια (flexicurity, μια λέξη υβρίδιο των flexibility και security). Οι σκανδιναβικές χώρες τείνουν να το πετύχουν ενώ τα Βρετανικά νησιά και η Ολλανδία έχουν εντυπωσιακές επιδόσεις στο πρώτο συνθετικό.
Το ασφαλιστικό στην Ελλάδα χρειάζεται μια χειροβομβίδα. Να καταστραφεί και να κτιστεί από την αρχή. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν είναι εφικτό. Πάντα κάποιοι θα υπερασπίζονται (ορθώς;) τα «κεκτημένα» τους (ακόμα κι αν αυτά προσκρούουν στο συλλογικό συμφέρον). Οι τομές δεν γίνονται αναίμακτα.
· Οι περίφημες Αναλογιστικές μελέτες, είναι ουσιαστικά το αναγκαίο εργαλείο της διαχειριστικής (ταξικής) εξουσίας ώστε να αποτυπώσει την μέλλουσα άξία των τωρινών διαθεσίμων ,ο αναγκαίος calcurator για να μας πούν οι κυβερνώντες και οι τεχνοκράτες αν και πόσο θα καταφέρει να δουλέψει σωστά το ισοζύγιο χρόνου-χρήματος για τα συντάξιμα χρόνια των πολιτών. Πιστεύω ότι το να μετρηθούν με ράντες μελλοντικής αξίας τα τωρινά αποθέματα των ταμείων, ωφελεί τελικά τους μεγαλοτραπεζίτες και τους μεγαλοχρηματιστές που θα κληθούν να υποσχεθούν τα μαγικά ποσοστά απόδοσης. Η πρόταση μου, θα ταρακουνήσει κάπως: μεταβίβαση της ευθύνης διαχείρισης στην Κεντρική Τράπεζα, που πλέον , λόγω της ανεξαρτητοποίησης της απο τον κυβερνητικό έλεγχο, να αναλάβει ως φορέας θεματοφυλακής και διαχείρισης , ως νομικό πρόσωπο που οφείλει να αποδίδει ισολογισμό, την πλήρη διαχείριση των ταμείων ασφάλισης(να σημειώσω ότι είμαι κατά της ενοποίησης των ταμείων και υπέρ της κατάργησης των εξόφθαλμων δήθεν προνομίων συνταξιοδότησης σε πολλούς κλάδους απασχόλησης)
Αν ένας τραπεζικός φορέας μπορεί να μην βγάλει κέρδος από το σωστό αυγάτισμα των αποθεματικών ,και να έχει και εποπτικές επιτροπές, κρατικά διορισμένες, για περιοδική παρακολούθηση αποτελεσμάτων ,αυτός πιστεύω οτι έιναι η Κεντρική Τράπεζα. Χρειάζεται φυσικά να υιοθετήσει υψηλά πρότυπα χρηματοοικονομικής αξιολόγησης κινδύνου και το αναγκαίο, θα μπορούσε να εισηγηθεί την δημιουργία μια θυγατρικής Κεντρικής Τράπεζας Συντάξεων, που χωρίς την συμμετοχή κυβερνώντων αξιωματούχων αλλά με την συμμετοχή ακαδημαικών τεχνοκρατών και Διακομματικής Επιστημονικής Επιτροπής, να αποτυπώνουν κάθε χρόνο σε Ισολογισμούς διεθνών λογιστικών προτύπων , την πορεία των αποθεματικών ,την αξία και τις προβλέψεις, την δημοσιονομική ισοσκελισμένη εικόνα κτλ.

Βασική προϋπόθεση: πλήρης ανεξαρτητοποίηση της ΚτΕ απο την Κεντρική Εξουσία και φυσικά απόσυρση της μετοχής της απο το Χρηματιστήριο Αξιών, με παράλληλη όμως υποχρέωση δημοσίευσης των αποτελεσμάτων της , με βάση του κανόνες Εταιρικής Διακυβέρνησης. Εξ άλλου, καιρός είναι ο μεγαλομέτοχος της , να γίνει το Κοινό Συμφέρον. Sτην κατάρτιση των νέων προγραμμάτων κοινωνικής πρόνοιας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη παράγοντες όπως οι νέες συνθήκες εργασίας, ο διαφορετικός ρόλος των ανδρών και γυναικών και η γήρανση του πληθυσμού ακόμα και ανά γεωγραφικές περιοχές. Σύμφωνα με την ΕΕ θα πρέπει να εξετασθούν τα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας και να ληφθούν μέτρα για νέες θέσεις εργασίας, εδώ θα προσέθετα ιδιαίτερα στην περιφέρεια. Θα πρέπει άμεσα να δοθούν και να δημιουργηθούν κίνητρα μετακίνησης, επιστροφής και εγκατάστασης σε μέρη της Ελλάδας που σήμερα το φαινόμενο της γήρανσης του πληθυσμού είναι απειλητικό για εξαφάνιση ακόμα και ολόκληρων οικισμών. Δημιουργώντας συνθήκες καλύτερης ζωής και δυνατότητα εξεύρεσης εργασίας μειώνεις την υπογεννητικότητα και καλυτερεύεις το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της περιφέρειας και της πόλης.


ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ

· Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι το κράτος θα πρέπει να διασφαλίσει όλους αυτούς που μέχρι τώρα ασφαλιζόντουσαν σε αυτό με το να καλύψει τις όποιες μαύρες τρύπες από τον προϋπολογισμό, μολονότι αυτό δεν είναι δίκαιο για τους νέους εργαζομένους. Πολύ απλά δεν μπορούμε να αφήσουμε τους «γονείς» μας να πεθάνουν στην ψάθα μετά από χρόνια σκληρής δουλειάς. Τρόποι κάλυψης υπάρχουν, για παράδειγμα με την φορολογία της εκκλησίας ή των υπερκερδών συγκεκριμένων εταιριών
· Η άμεση εξόφληση των οφειλών του Δημόσιου Τομέα προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία (αφού αυτές ήδη έχουν παρακρατηθεί από τις αποδοχές των εργαζομένων) πρέπει να γίνει ως το ύψος που θα καλύπτονται οι συντάξεις αυτών που ασφαλίστικαν με το παρόν σύστημα
· Να εγγυηθεί το Κράτος μια κατώτατη σύνταξη για όλους, εγγυημένη και σίγουρη, αναπροσαρμοζόμενη ώστε να εχει αυτή μια αγοραστική δύναμη.
· Ενοποιήσεις των ταμείων βάσει αναλογιστικών μελετών και με δεσμεύσεις για τη χρηματοδότησή τους έτσι ώστε να μην ισοπεδωθούν τα υγιή ταμεία και να μην καταρρεύσει το ΙΚΑ και με ανάληψη του κόστους και από τις δημόσιες επιχειρήσεις και τράπεζες,
· Επενδυση των αποθεματικων των ταμειων απο επαγγελματιες επι των χρηματοοικονομικων με σταθερες και ΕΓΓΥΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ.
Ελεγχος των ετησιων αποδοσεων απο το σωμα ορκωτων λογιστων.
· Οσα ταμεια δεν απορροφουν κρατικες επιχορηγησεις για τη λειτουργια τους και την προσφορα των υπηρεσιων στους ασφαλισμενους τους, αφηνονται στην διακριτικη τους ευχερεια αν θα αποφασισουν ενοποιηση με αλλα ταμεια.
Για τα υπολοιπα ταμεια η ενοποιηση μπορει να προχωρησει αρχικα, σε οσα το επιθυμουν.
Στη συνεχεια και εφ'οσον τα αποτελεσματα των ενοποιησεων θα ειναι ικανοποιητικα, ολα τα ταμεια θα ειναι ευκολο να πεισθουν να προχωρησουν προς αυτη την κατευθυνση.


ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ

· Καταβολή του 90% του μισθού σε γυναίκες που αναγκάζονται εξαιτίας προβλημάτων υγείας παιδιού να απέχουν από τη δουλειά τους για χρονικό διάστημα που θα τους χορηγεί ειδική επιτροπή. Αναγνώριση πλασματικού χρόνου ασφάλισης, εφόσον καταργηθεί η πρόωρη σύνταξη μητέρων ανηλίκων.



ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ

· Ενοποίηση όλων των Ταμείων σε ένα Ταμείο Κοινωνικής Ασφάλισης (ΤΚΑ) που θα διαχωρίζεται σε δύο: ένα Ταμείο Συνταξιοδότησης (ΤΣ) και ένα Ταμείο Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης (ΤΙΠ). Η ύπαρξη πολλών Ταμείων και ενισχύει την αντιπαραγωγική και αρτηριοσκληρωτική γραφειοκρατία και δεν διευκολύνει την διεπαγγελματική κινητικότητα που τείνει να γίνει καθεστώς στη σύγχρονη οικονομία των υπηρεσιών. Πλήρης μηχανογράφηση των μητρώων και των υπηρεσιών
· Οι εισφορές των εργαζομένων στο ΤΚΑ θα είναι το 30% του μισθού τους από κάθε εργασία τους (20% στο ΤΣ και 10% στο ΤΙΠ). Ο μισθός συμπεριλαμβάνει και τα τυχόν επιδόματα. Το κράτος θα συνεισφέρει το 10% των φορολογικών εσόδων.
· Η σύνταξη θα είναι το 80% του μέσου όρου των μισθών. Είναι δίκαιο καθένας να αμείβεται ανάλογα με όσα έχει εισφέρει. Δεν θα υπάρχει καμία εξαίρεση.
· Απαγόρευση της πληρωμής χρεών ιδιωτικών επιχειρήσεων (π.χ. ΠΑΕ) από το Κράτος.
· Όσοι μπορούν να εργαστούν ή έχουν εργασία και ένα ελάχιστο πλαφόν μισθού δεν θα πρέπει να δικαιούνται τη σύνταξη.
· Θεσμοθέτηση Διακομματικής Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής που θα επιμελείται και θα αναπροσαρμόζει το καθεστώς ασφάλισης ανάλογα με τις υπό διαμόρφωση συνθήκες στο χώρο εργασίας, κοινωνίας και οικονομίας.
· Οι δεκαετίες της ανάπτυξης του δυτικού κόσμου βασίστηκαν και στις αυξημένες δημόσιες δαπάνες. Που είναι το «μόνο βιώσιμο μέσο αντιμετώπισης της αναποτελεσματικής ζήτησης», όπως υποστηρίζει ο διαπρεπής οικονομολόγος Πολ Σάμιουελσον.Ο τρόπος, ο στόχος, η συνεξάρτηση των δημοσίων δαπανών πρέπει να συζητηθούν.Είναι αναγκαίο πάντως να αυξηθούν γενναία!
ΕΠΙΠΛΕΟΝ, σε ένα μεγάλο μέρος τους μπορούν να χρηματοδοτήσουν, με ένα εργαλειακό και όχι ιδεολογικό τρόπο, νέες μορφές και δομές παραγωγικής δραστηριότητας, προωθώντας με μοντέρνο τρόπο τον κοινωνικό έλεγχο των παραγωγικών μέσων.
· Γενναία αύξηση της κρατικής συμμετοχής στην χρηματοδότηση των συντάξεων (Δικαιότατη γιατί το κράτος ροκάνισε με χίλιους τρόπους μέχρι σήμερα τις εισφορές μας).
· εθνική σύνταξη για όλους ώς πλαφόν (το οποίο δεν θα είναι και πολύ πάνω από τα σημερινά 700 ευρώ). H επικουρική σύνταξη κατ επιλογήν του εργαζόμενου σε ταμείο της αρεσκείας του (ιδιωτικό ή δημόσιο)
· Ουσιαστικός και διαρκής διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους για το παρόν και μέλλον των Ταμείων τόσο σε χώρους δουλειάς όσο και στη Βουλή
· Άμεση και συστηματική αποπληρωμή των οφειλομένων στα ασφαλιστικά ταμεία από το Κράτος
· Θεσμοθέτηση Διακομματικής Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής που θα επιμελείται και θα αναπροσαρμόζει το καθεστώς ασφάλισης ανάλογα με τις υπό διαμόρφωση συνθήκες στο χώρο εργασίας, κοινωνίας και οικονομίας.


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ

· Η κυριότερη αλλαγή ωστόσο που πρέπει να γίνει είναι να δοθεί στον εργαζόμενο η δυνατότητα αν θέλει να κάνει μόνο ιδιωτική ασφάλιση που θα ισχύει για την σύνταξη και όχι για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Το συγκεκριμενοποιώ. Ο εργοδότης συνεισφέρει τις εισφορές σε ασφαλιστική εταιρία (λέγονται pension funds) που κυμαίνονται από 4-7% του μεικτού μισθού του εργαζομένου. Ο εργαζόμενος μπορεί επίσης να συνεισφέρει από 0-4% των καθαρών απολαβών του. Η τελική σύνταξη προκύπτει από το άθροισμα μιας σύνταξης που παίρνει ο εργαζόμενος λόγω των κρατήσεων που έδωσε για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και των φόρων και μία που παίρνει από την ιδιωτική εταιρία. Η ιδιωτική εταιρία επενδύει τα χρήματα του εργαζόμενου και η σύνταξη καθορίζεται από την απόδοση των χρημάτων. Αν ωστόσο το κεφάλαιο δεν αποδώσει την κατώτατη σύνταξη τότε αναλαμβάνει το κράτος να καλύψει τη διαφορά. Υπάρχει και η περίπτωση που ο ασφαλισμένος δεν συνεισφέρει τίποτα, δηλαδή δεν έχει κρατήσεις για τη σύνταξη του παρά μόνο για την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη. Σε αυτή την περίπτωση θα πάρει μόνο την κατώτατη κρατική σύνταξη.
· μεταβίβαση της ευθύνης διαχείρισης στην Κεντρική Τράπεζα,που πλέον , λογώ της ανεξαρτητοποίησης της απο τον κυβερνητικό έλεγχο, να αναλάβει ως φορέας θεματοφυλακής και διαχείρισης , ως νομικό πρόσωπο που οφείλει να αποδίδει ισολογίσμό, την πλήρη διαχείριση των ταμείων ασφάλισης. Αν ένας τραπεζικός φορέας μπορέι να μην βγάλει κέρδος απο το σωστό αυγάτισμα των αποθεματικών ,και να έχει και εποπτικές επιτροπές, κρατικά διορισμένες, για περιοδική παρακολούθηση αποτελεσμάτων ,αυτός πιστεύω οτι έιναι η Κεντρική Τράπεζα. Χρειάζεται φυσικά να υιοθετήσει υψηλά πρότυπα χρηματοοικονομικής αξιολόγησης κινδύνου και το αναγκαίο, θα μπορούσε, μήπως και άποκτήσει και κοινωνικό έρεισμα ο (εξ'ανάγκης ) αντιπαθής και ψυχρός κος Γκαργκάνας, να εισηγηθεί την δημιουργία μια θυγατρικής Κεντρικής Τράπεζας Συντάξεων, που χωρίς την συμμετοχή κυβερνώντων αξιωματούχων αλλά με την συμμετοχή ακαδημαικών τεχνοκρατών και Διακομματικής Επιστημονικής Επιτροπής, να αποτυπώνουν κάθε χρόνο σε Ισολογισμούς διεθνών λογιστικών προτύπων , την πορεία των αποθεματικών ,την αξία και τις προβλέψεις, την δημοσιονομική ισοσκελισμένη εικόνα κτλ.
· Τα ταμεία να συμμετέχουν έως ένα βαθμό στην τελική σύνταξη αλλά ο εκάστοτε εργαζόμενος να έχει το δικαίωμα να επιλέγει ΚΑΙ ιδιωτική ασφάλιση έως ότου συμπληρώσει το συνολικό ποσό που θέλει ή μπορεί να διαθέσει κάθε φορά. Αν επιλέξει μόνο το ταμείο τότε θα παίρνει το ελάχιστο δυνατό ποσό ως σύνταξη ανάλογα με την συμμετοχή του στο ταμείο. Το ταμείο θα είναι υποχρεωμένο να παρέχει και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στον εργαζόμενο. Ο εκάστοτε εργοδότης θα συμμετέχει και αυτός όπως και τώρα με εισφορές στο ταμείο των εργαζομένων. Το ποσό που θα δίνει ο εκάστοτε εργαζόμενος στο ταμείο θα πρέπει να είναι πάντοτε μεγαλύτερο από αυτό στο ιδιωτικό του πρόγραμμα. Το τελευταίο θα είναι ΜΟΝΟ συνταξιοδοτικό και όχι ιατροφαρμακευτικό.


ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

· Μεικτό κεφαλαιοποιητικό σύστημα χρηματοδοτούμενο από το κεφάλαιο των εργαζομένων και στην περίπτωση που δεν καλύπτεται η κατώτατη σύνταξη, τότε το Κράτος ν’ αναλαμβάνει την κάλυψη της διαφοράς(είναι και πρόταση των Εργατικών στην Βρετανία)
· σύσταση Εθνικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης των Γενεών, στο οποίο θα εισρέουν έσοδα από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, τις μετοχοποιήσεις ΔΕΚΟ, τις άδειες στο χώρο της ηλεκτρονικής επικοινωνίας κ.α. Θα είναι «κλειδωμένο» για τουλάχιστον 10 χρόνια και με τις εγγυημένες αποδόσεις του θα συμβάλει στην δικαιότερη κατανομή των ασφαλιστικών βαρών ανάμεσα στις γενιές.
· Ειδικά μέτρα για τους συνταξιούχους ΟΓΑ: Στην Ελλάδα ο αγροτικός τομέας είναι μεγαλύτερος από άλλες χώρες της ΕΕ. Για τον λόγο αυτό προτείνω το ταμείο του ΟΓΑ να παραμείνει χωριστό, να ενισχυθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εξετάσεις και η νοσοκομειακή περίθαλψη των συνταξιούχων του ΟΓΑ, να ενισχυθεί ο θεσμός του οικογενειακού ιατρού καθώς και ο θεσμός της βοήθειας στο σπίτι. Για τις συντάξεις των γυναικών που είναι αγρότισσες (αποδεδειγμένα και όχι επειδή το δηλώνουν) να ισχύσει ως όριο ηλικίας το 60ο. Είναι δίκαιο, κατά την άποψή μου.
· Το μεικτό σύστημα, κεφαλαιοποιητικό, είναι όπως στις ασφαλιστικές εταιρείες στο βαθμό που η σύνταξη των ασφαλισμένων θα εξαρτάται απο την απόδοση των χρημάτων τους. Αν όμως το κεφάλαιο δεν αποδώσει την κατώτατη σύνταξη τότε αναλαμβάνει το κράτος να καλύψει τη διαφορά". Στη παρατήρηση ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες λειτουργούν με το κεφαλαιοποιητικό σύστημα και έχουν μεγάλο κόστος λειτουργίας που με κάποιες φθορές φθάνει το 20%, η κυβέρνηση απαντά ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αυτού του κόστους οφείλεται στη διαφήμιση, η οποία στην περίπτωση των ταμείων είναι πολύ μικρή...
· Ανά πενταετία αναπροσαρμογή των ποσών που αποδίδονται στο εκάστοτε ταμείο από τους εργαζομένους.
· Συμμετοχή της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ στην οικονομική διαχείριση των ταμείων.
· Να μην υπάρχει οικονομική σχέση μεταξύ διαχείρισης ταμείων και υπουργείου Οικονομικών ή όταν αυτή κρίνεται αναγκαία να γίνεται κατόπιν ψηφοφορίας στη βουλή με ποσοστό πέραν του 51%.
· Εκλογή και όχι διορισμός των διευθυντών των ταμείων από τα μέλη αυτών με τετραετή θητεία ασύγχρονη με αυτή των κυβερνήσεων.
Ανάρτηση εσόδων εξόδων όλων των ταμείων σε ετήσια βάση σε εφημερίδες, Internet και τηλεόραση.


ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ – ΜΕΙΩΣΗ ΣΠΑΤΑΛΗΣ

· Το επίδομα ανεργίας το οποίο χορηγείται σε άτομα οι οποίοι δεν το δικαιούνται (κυρίως γιατί τα χρήματα από την κύρια απασχόληση τους είναι «μαύρα») είτε γιατί αυτή τη συμφωνία έχουν κάνει με το αφεντικό τους.
· Η ασφάλιση όλων των μεταναστών είναι δεδομένο, δεν μπορεί να είναι ζητούμενο σε ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα.
· Τα Ασφαλιστικά Ταμεία να αξιοποιήσουν την ακίνητη περιουσία τους
· Να εξετασθεί εκ νέου η ιδιαιτερότητα του εφάπαξ, των δώρων κ.α. και να υποκατασταθεί από μέριμνα σε θέματα επιδότησης ενοικίου ή άλλων επιδομάτων πρόνοιας για όσους λαμβάνουν τη βασική σύνταξη.
· Φοροαπαλλαγή στους εργοδότες που αποδίδουν μεγαλύτερο (πάνω από ένα ποσοστό) από το κατώτερο ποσό που τους αναλογεί στο ασφαλιστικό ταμείο του εργαζομένου.
· Ειδική φορολογία σε πολυτελείς δαπάνες, που θα πηγαίνει κατευθείαν στα ασφαλιστικά ταμεία.
· Ειδικός φόρος, στις φαρμακοβιομηχανίες και στους εισαγωγείς φαρμάκων, υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων. Λειτουργία της Εθνικής Φαρμακοβιομηχανίας, όπου θα παρασκευάζονται όλα τα ευρείας κυκλοφορίας φάρμακα και όλα τα υγειονομικά αναλώσιμα που δεν έχουν «πατέντα».
· Βαρύτατος φόρος στα διάφορα περίεργα τραπεζικά προϊόντα, που επαγγέλλονται συντάξεις!
· Τα καθαρά κέρδη κάθε επιχείρησης θα διαιρούνται δια τον αριθμό των απασχολούμενων σε αυτή προσώπων και όταν το πηλίκο είναι πάνω από κάποιο όριο, θα φορολογείται επιπρόσθετα αναλόγως και ο φόρος θα πηγαίνει κατευθείαν στην ασφάλιση και στο ταμείο ανεργίας


ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΕΛΕΓΧΩΝ


· Οι ελεγκτές να μην είναι της τοπικής υπηρεσίας. Να μη γνωρίζουν που θα πάν να ελένξουν. Το λέω απο προσωπική πείρα γιατί όταν ερχεται η κτηνιατρική στο εργοστάσιο για έλεγχο είναι πάντα οι ίδιοι και έρχονται χρώνια οπότε είτε κάνονυ τα στραβά μάτια είτε πίνουμε όλοι μαζί καφέ και ο έλεγχος ...
· Με το σκεπτικό ότι κάθε συνταξιοδότηση πρέπει να οδηγεί σε μία νέα θέση εργασίας, προτείνω την ανάπτυξη ενός μηχανισμού ελέγχου που θα εξασφαλίζει το γεγονός ότι ο κάθε συνταξιούχος ΔΕΝ εργάζεται παράνομα και μετά την έναρξη της καταβολής της σύνταξης του. Αυτό πρέπει να τεθεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο πάταξης της παράνομης εργασίας. Στην περίπτωση που αναφέρω θα προβλέπεται η παύση καταβολής της σύνταξης
· Ελεγχος στις επιχειρησεις που απασχολουν προσωπικο με μερικη απασχοληση, αν οντως η απασχοληση ειναι μερικη, γιατι η εισφοροδιαδυγη και κει ειναι μεγαλη.

* To κείμενο εχει επεξεργαστεί τις προτάσεις όλων των συγγραφέων/μελών αυτου του μπλογκ.
Την τελική επεξεργασία έκανε ο NdN.

Δεν υπάρχουν σχόλια: