Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2007

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.


Η χρήση των υπολογιστών είναι, ένα νέο αλφάβητο. Γι’ αυτό τα παιδιά πρέπει ήδη από την Α’ Δημοτικού να αρχίσουν να εξοικειώνονται με τον υπολογιστή. Είναι απαραίτητη βέβαια η δημιουργία κατάλληλου λογισμικού που θα είναι εύχρηστο και ευχάριστο για τα παιδιά. Η παιδεία στους υπολογιστές θα εξοικειώνει τα παιδιά με τη χρήση του διαδικτύου.
Αναγκαία είναι η εκμάθηση των Αγγλικών από την Δευτέρα δημοτικού, μετά το τέλος των μαθημάτων, τρεις ώρες κάθε εβδομάδα.
Τα παιδιά από νωρίς πρέπει να αποκτήσουν περιβαντολογική συνείδηση. Συνεχής επισκέψεις ειδικών που μιλούν για το θέμα. Προβολές εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ. Οργάνωση πρωτοβουλιών περιβαντολογικής ευαισθητοποίησης με την συμμετοχή δασκάλων, μαθητών και γονιών.
Εκσυγχρονισμός των βιβλίων κάθε πενταετία.
Αποδέσμευση από το ένα και μοναδικό βιβλίο. Η καθιέρωση συστήματος πολλαπλών βιβλίων βοηθά τον μαθητή να αλληλεπιδρά με την γνώση να ψάχνει για διαφορετικές πηγές και να αποκτά, έτσι, κριτική ικανότητα.

12 σχόλια:

tzonakos είπε...

Οι υπολογιστές προσφέρουν σημερα επιπλεον γνώση στα παιδιά και ισως πρέπει κάθε θρανίο να εχει τον υπολογιστή του.
Ειμαστε ακόμα μακριά απο αυτό αλλα ωστόσο μερα με τη μερα πρέπει να πλησιάσουμε.
Ενα επιπλεον βιβλίο για καθε μάθημα ειναι πολυ καλό και εδω ουτε το σχοελίο επερκει ουτε το παιδί μόνο του.
Εδω πρέπει οι γονείς να δείξουν την άλλη γραφή, το άλλο βιβλίο στο παιδί.

Αυτα προς το παρόν και θα επανέλθω.

fisherman είπε...

Θα σταθώ στην περιβαλλοντολογική παιδεία και θα προσθέσω ότι πέρα από την εκπαίδευση μέσω όλων αυτών που αναφέρθηκαν θα πρέπει να υπάρχουν στα σχολεία και οργανωμένες δράσεις ανακύκλωσης στις οποίες τα παιδιά θα πρέπει να συμμετέχουν ενεργά και μετά το πέρας της όλης διαδικασίας να ανακοινώνεται το «κέρδος» της όλης προσπάθειας στα παιδιά του σχολείου. Τι εννοώ κέρδος ίσως ο αριθμός δέντρων που έσωσαν από το χαρτί, τα kW που εξοικονομήθηκαν από το αλουμίνιο κτλπ. (ανακύκλωση κάναμε και εμείς στο σχολείο αλλά το τι κερδίζαμε από αυτό σαν νέοι πολίτες δεν το είδαμε ποτέ). Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ετήσιο θεσμό και να δρα ανταγωνιστικά μεταξύ των σχολείων προσφέροντας τους στο τέλος μία επιβράβευση ας πούμε …ξέρω και εγώ; Τα έξοδα μίας εκδρομής ή ενός χορού του σχολείου τους.

VKP είπε...

Σύμφωνοι! Κάποιες παρατηρήσεις:
1) Το ζήτημα της εγκατάστασης υπολογιστών απο τόσο μικρή ηλικία είναι αμφιλεγόμενο και ενέχει κινδύνους τόσο στην υγεία όσο και την εκπαιδευτική ικανότητα των μαθητών. Η συσσώρευση πληροφοριών πιθανόν να έχει αντίθετα αποτελέσματα. Κρίσιμη είναι η θέση του δασκάλου στην διάδραση μεταξύ μαθητών και pc. Πρώτα χρειάζεται η κατάλληλη εκπαίδευση του δασκάλου. Πρόταγμα: λιγότερες πληροφορίες καλύτερη αφομοίωση.

2) Η εκμάθηση αγγλικών είναι ήδη ευρέως διαδεδομένη στις μικρές τάξεις. Κάθε περαιτέρω επέκταση της δεν θα πρέπει να ανεβάζει τον αριθμό των σχολικών ωρών. Πρόταγμα: λιγότερες ώρες μαθημάτων, καλύτερη ποιότητα.

1) Κάθε παραπάνω πηγή γνώσεως απο το ένα και μοναδικό βιβλίο μπορεί να οδηγήσει γεωμετρικά στο "δύο και μοναδικά" ή "τρία και μοναδικά" κοκ βιβλία/ιστοσελίδες/άρθρα. Αποτέλεσμα είναι ο μεγαλύτερος φόρτος για τους μαθητές και η επιδείνωση του γνωσιοθηρικού συστήματος με τα γνωστά αποτελέσματα στις ώρες των μαθητών και τις τσέπες των γονέων. Πρόταγμα: Πρώτα καλύτερα και ύστερα περισσότερα βιβλία. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόταση για αυτοδιαχείριση της ύλης και τάίριασμά της στα μέτρα του πολιτιστικού περιβάλλοντος του σχολείου, της τάξης, του μαθητή.

Χρειάζονται:
Πρώτα ενδελεχής επιστημονική ανάλυση των γεωγραφικών, πολιτιστικών, δημογραφικών, οικονομικών δεδομένων κατά τόπους,
Έπειτα, σύγκλιση αυτών με τον κρατικό/δημόσιο/κεντρικό χαρακτήρα του αγαθού εκπαίδευση,
Και τέλος γενναίες πολιτικές αποφάσεις.

Ελπίδα: Ας υπάρξουν πρώτα οι διεργασίες και μετά τοποθετούμαστε και πολιτικά.

Περιορισμοί: Σε αυτόν τον τόπο όμως η πολιτική έχει εξοστρακίσει την ελεύθερη έρευνα και την σκέψη, με αποτέλεσμα η πρώτη να μεταμορφώνεται σε λαϊκισμό.

Καημός: Γιατί δεν βλέπουμε κάτι πραγματικά πρωτοποριακό να συμβαίνει, κάτι που θα συνδυάζει τον δημόσιο χαρακτήρα, την μοντέρνα αισθητική και την ανθρώπινη αποτελεσματικότητα; Έστω και πειραματικά αν γινόταν...

Ανώνυμος είπε...

παρατηρήσεις επίVkp
Εξοικείωση με υπολογιστή χρειάζεται. Να μπορεί να στέλνει ένα η- μέιλ, να φτιάχνει ένα πρότζεκτ με τις εικόνες του χωριού του και να το μοιράζεται με άλλους παγκόσμια. Μα ήδη γίνεται..Αν το αρνηθεί το σχολείο αυτό, θα δημιουργηθούν 2 ταχυτήτων άνθρωποι. Να πλαισώσει ψυχοκοινωνικά μια παρούσα πραγματικότητα.

Εννοείται ότι θα υπάρχει πλαίσιο του όγκου αυτών που θα διδαχθούν.
Ο δάσκαλος, θα δανείζεται ιδέες από τα πολλά βιβλία και θα προσθέτει και δικά του.
Θα είναι ζωντανός μέσα στην ύλη του και όχι γρανάζι. Ζωντανός, ενεργητικός δάσκαλος, αυτοδύναμος σημαίνει και σταδιακά ανάλογοι μαθητές...

tzonakos είπε...

vkp πολυ μ αρέσουν αυτά που λες κι ο τρόπος που τα λες.
Πρέπει και ο δάσκαλος να ειναι κατάλληλα ετοιμασμένος.

fisherman ήδη εχουν ξεκινήσει στα δημοτικά σχολεία εργασίες όπως
-Πλαστική σακκούλα οχι ευχαριστώ
-Απορρίμματα
-Θάλασσες
-Εξερευνώντας την φύση
-Το ποδήλατο
κλπ κλπ
Αυτα ειναι για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και δεν ξερω αν θα συνοδευνται απαραίτητα και απο δραστηριότητα αλλα καλό θα ηταν να γινει ετσι.
- Το να φαίνεται άμεσα το "κέρδος" ειναι πολυ καλό !

Christoph είπε...

Επίσης, είναι σημαντικό στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να διερευνώνται, να αξιολογούνται και να γίνεται οργανωμένη δουλειά πάνω στις δεξιότητες των παιδιών.
Στα ελληνικά σχολεία ο δάσκαλος λέει απλά το μάθημά του στην τάξη (αυτό ισχύει και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση), μετά σηκώνεται και φεύγει και φτάνουμε μετά τις πανελλήνιες ο μαθητής να παίρνει το μηχανογραφικό και ανεξάρτητα από τα ενδιαφέρονται και τις δεξιότητές του, να βάζει με σειρά τις μεγαλύτερες βάσεις, που του προσάπτουν-υποτίθεται-μεγαλύτερο κύρος και του διασφαλίζουν-πάλι υποτίθεται-καλύτερο μισθό.
Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων και ο σοβαρός επαγγελματικός προσανατολισμός είναι πάρα πολύ σημαντικό στοιχεία που λείπουν από το εκπαιδευτικό μας σύστημα...

Ανώνυμος είπε...

Αγγλικά απο τη Β' τάξη δημοτικου...τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία δεν είναι σε θέση να χειρίζονται σωστά τη μητρική τους γλώσσα και θα μαθαίνουν αγγλικά?Σε μεγαλύτερη ηλικία η δυσκολία θα είναι μικρότερη, οταν πλέον το άτομο θα μπορεί να αντιστοιχίσει τις λέξεις της δικής του με αυτές της ξένης γλώσσας. Ας δωθεί σημασία σε κάτι που να ανθαρρύνει τη δημιουργική τους φαντασία χωρίς επιπλέον ώρες

tzonakos είπε...

Ισως όχι κανονικά Αγγλικά απο την Β' Δημοτικού αλλα κάποιες λεξούλες και γράμματα πιστεύω δεν θα ταν κακό.

Πολυ σημαντικό ειναι η καλλιέργεια των δεξιοτήτων των παιδιών που ανέφε ο christoph πιο πάνω.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν θα έβαζα αποκλειστικά τα αγγλικά..
Θεωρώ ότι με την λ. αγγλικά αναφέρονται γενικά οι ξένες γλώσσες, αλλά από παραδρομή λόγω των εμπειριών μας μιλούμε για αγγλικά..

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε...

@Christoph
Φαντάσου, οτι θεωρούμε κατόρθωμα το γεγονός οτι οι νέοι δάσκαλοι μπορούν να καταλάβουν ποια παιδιά έχουν δυσλεξία.

@mindhuntress
Όλες οι ερεύνες της τελευταίας δεκαετίας, έχουν δείξει οτι η καλύτερη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί δεύτερη γλώσσα είναι η δευτέρα δημοτικού.

Ανώνυμος είπε...

Είμαι καθηγητής πληροφορικής στον ιδιωτικό χώρο και από την προσωπική μου εμπειρία ξέρω ότι είναι δύσκολο για τα παιδιά σε μικρή ηλικία (κάτω της Γ δημοτικού) να χειριστούν έναν Η/Υ. Προφανώς πρέπει να ενταχθουν όλες οι νέες τεχνολογίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά με σύνεση.

Όσον αφορά την υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και όχι μηχανήματα φθηνά και άχρηστα όπως γίνεται τώρα. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα ειναι και ο αριθμός των μηχανημάτων που απαιτούνται. Για να έχει αποτέλεσμα η όλη διαδικασία με την χρήση των υπολογιστών και την εκμάθηση του χειρισμού τους, πρέπει να υπάρχει ένα υπολογιστής για κάθε παιδί και όχι να χρησιμοποιούν 1 υπολογιστή 2ή 3 παιδια μαζί. Και πάνω από όλα χρειάζεται σωστή επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς.

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε...

@sofiane
Τα προγράμματα που θα χρησιμοποιούνται θα είναι προσαρμοσμένα στις ηλικιακές απαιτήσεις των μαθητών.
Τώρα, όσων αφορά την υλικοτεχνική υποδομή. Και πολλά και ακριβά είναι το ιδεατό, δεν είναι. όμως, ρεαλιστικό.
Καμιά κυβέρνηση δεν πρόκειται να "γεμίσει" τα σχολεία με 1.000.000 υπολογιστές που θα κοστίζουν 1.000 ευρώ ο καθένας.
Αντίθετα, μπορούμε να τους πείσουμε να το κάνουν με υπολογιστές των 200 ευρώ. (αν διαβάσεις παρακάτω μιλάμε για ελεύθερο λογισμικό, που δεν χρειάζεται υψηλές απαιτήσεις για να λειτουργήσει).