Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2007

Μερικές προτάσεις για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.


Και η παιδεία έχει κτυπήσει κόκκινο. Τώρα θα μου πείτε, σιγά το νέο, εσένα περιμέναμε να μας το πεις; Με αυτό το post θέλω να βάλω απλά ένα λιθαράκι στις προτάσεις για μια καλύτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι χωρισμένες σε δυο μέρη. Σε αυτό που αφορά το κράτος και σε αυτό που αφορά τους μαθητές.

Κράτος
1) Λειτουργία ολοήμερου σχολείου. Οι μαθητές από αυτό να φεύγουν διαβασμένοι και τα βιβλία να παραμένουν στο σχολείο.
2) Ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή. Τα Σκόπια, μια κατώτερη οικονομικά χώρα από εμάς το έκανε πράξη. Πολύ απλά αγόρασε, φτηνούς υπολογιστές και τους εξόπλισε με λειτουργικό και προγράμματα ελεύθερου λογισμικού. Εμείς γιατί να μην πράξουμε κάτι ανάλογο;
3) Αύξηση του μισθού των εκπαιδευτικών και εξομοίωση του με αυτών των πανεπιστημιακών. Με μια, φυσικά, προϋπόθεση. Τα χρόνια φοίτησης, για να μπορέσεις να διδάξεις να διπλασιαστούν. Να χρειάζεται, τόσο το πτυχίο του κλάδου σου, όσο και αυτό του παιδαγωγικού. Με αυτόν τον τρόπο, εξαφανίζεις τους "αλεξιπτωτιστές" που ψάχνουν κάτι σίγουρο για να βολευτούν και μόνο παιδαγωγοί δεν είναι.
4) Εφαρμογή της μεθόδου των πολλαπλών βιβλίων. Να πάψουμε να στηριζόμαστε σε ένα. Ο καθηγητής να έχει την δυνατότητα να επιλέξει, ανάμεσα σε περισσότερα.

Μαθητές
1) Αλλάξτε τα θέλω σας. Τα αιτήματα σας, στην πλειονότητά τους, είναι χαζά. Θέστε τις σωστές προτάσεις στο τραπέζι.
2) Οργανώστε, μαζί με τους καθηγητές σας αντιμαθήματα, τα απογεύματα, με θέματα που αφορούν την δημοκρατία, την επαγγελματική κατάρτιση, τις νέες τεχνολογίες, ή οτιδήποτε θεωρείτε εσείς ότι πρέπει να διδαχθείτε και δεν το διδάσκεστε . Και έπειτα απαιτείστε από το κράτος να τα εντάξει στο πρόγραμμα των μαθημάτων σας στα πλαίσια μιας "ώρας ελεύθερου θέματος".
3) Σταματήστε τα φροντιστήρια. Όλοι μαζί, με κοινή απόφαση μην κάνετε καθόλου. Μέχρι τώρα πετάτε τα λεφτά των γονιών σας, εκεί, έτσι ώστε να δώσετε πανελλήνιες επί ίσης όροις. Ε, Αν δεν κάνει κανείς πάλι επί ίσης όροις θα δώσετε. Για σκεφτείτε το...
4) Κάντε ομαδικές καταγγελίες, κατά των καθηγητών του σχολείου σας που κάνουν ιδιαίτερα. Στείλτε τα ονόματα στο υπουργείο και απαιτήστε να πάνε σπίτι τους.

Ανέγραψα μόνο ένα δείγμα από αυτά που μπορούν να γίνουν. Αυτό που θέλω, πολύ απλά να δείξω, είναι ότι τίποτα δεν αλλάζει από μόνο του. Θέλει θυσίες και αποφασιστικότητα όχι μόνο από το κράτος αλλά και από όλους εμάς. Άλλωστε, "συν Αθηνά και χείρα κίνει"...

2 σχόλια:

fisherman είπε...

Κράτος : Τα σημεία 2 και 3 είναι πολύ ακριβά για μένα …Το 1 επιβάλλεται !!!. Το νούμερο 4 είναι και κατ’ εμένα ο τρόπος να φύγουν τα φροντιστήρια από την μέση. Αυτό σε συνδυασμό με την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και εξετάσεων.
Μαθητές: Το 2 μου άρεσε πολύ και ίσως θα ήταν καλό να το αναπτύξεις περισσότερο.
Όσον αφορά το 3 δύσκολο το βρίσκω… έτσι απότομα η κοινωνία μας είναι ανταγωνιστική και δεν θα πιάσει…
Το 4 πιστεύω ότι δεν είναι δυνατό να καταφύγουμε σε μεθόδους καταγγελιών και καταστολής καλύτερο είναι να πιεστεί το όργανο που ελέγχει τους καθηγητές να εξαλείψει τέτοια φαινόμενα από μόνο του. Η καταστολή πάντοτε δημιουργούσε καινούριους δρόμους παρανομίας ….

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε...

@fisherman
Για το 3 συμφωνω οτι είναι ακριβό αλλά και αναγκαίο.
Το 2 δεν είναι τόσο ακριβό, όσο, νομίζεις. Το laptop των 100 δολλαρίων για παράδειγμα είναι φτηνή λύση. Φαντάσου οτι θα χρειαστούν περίπου 150.000.000 ευρώ. Τόσα δίνουμε για να γίνουν εθνικές και δημοτικές εκλογές απο μια φορά.
Το 4 για τους μαθητές δεν είναι "ρουφιανιά" είναι αντίδραση. Διότι τον κακό καθηγητή όπως και τον κακό δημόσιο υπάλληλο εμείς οι πολίτες οφείλουμε να τον ξεσκεπάζουμε.