Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2007

Η αποδοση αξιας στο Δημοσιο σχολειο ειναι λυση.

Πολιτεια, καθηγητες και μαθητες απαξιωνουν, με τον τροπο τους ο καθενας, συνειδητα ή οχι, το Δημ. σχολειο.
Ιδιωτικη παραπαιδεια, ελλειπης χρηματοδοτηση, ατολμια ποιοτικων μεταρυθμισεων, αρνηση για αξιολογηση, ειναι μερικα μονο απο τα προβληματα της παιδειας.


Οι προτασεις μου για το ξεπερασμα των προβληματων ειναι επιγραμματικα οι εξης:

1)Καταργηση των Πανελληνιων εξετασεων και πληρης αποδεσμευση του βαθμου απολυτηριου απο την εισοδο στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Καθε μαθητης που εφτασε ως την τριτη Λυκειου επιλεγει τη σχολη που θελει να φοιτησει. Καθε σχολη καθοριζει μεγιστο αριθμο φοιτητων που θα δεχεται. Σε περιπτωση υπεραριθμων, διενεργει η ιδια η σχολη εσωτερικες εξετασεις. Οσοι απορριπτονται, μπορουν ελευθερα να επιλεξουν αλλη σχολη.

2)Ιδρυση τεχνικων καλλιτεχνικων και επαγγελματικων Λυκειων (ΤΚΕΛ) σε ολη τη χωρα. Χρηματοδοτηση εξυψωση και εξισωση με τα γενικα Λυκεια. Οταν σημερα ειναι γνωστο σε ολους οτι τα σημερινα πτυχεια των ΑΕΙ και μαλιστα των πιο δημοφιλων σχολων ειναι πολυ πιθανον να οδηγουν σε ανεργια, τοτε τα ΤΚΕΛ θα αποκτησουν την αιγλη και την ελκυστικοτητα που σημερα τους λειπει και θα δωσουν πολυτιμες διεξοδους σε πολλους μαθητες, καθως και χρησιμες ειδικοτητες στην αγορα εργασιας που λειπουν απελπιστικα απο τη χωρα μας. Ειδικοτητες που αφθονουν σε ολες τις χωρες της ΕΕ.

3)Αυστηρη βαθμολογηση σε πρωτοβαθμια και δευτεροβαθμια εκπαιδευση. Καλλυμενα ονοματα και βαθμολογηση οπως στις τωρινες πανελληνιες εξετασεις. Παρακολουθηση της ιδιας ταξης οταν πχ υπαρχουν μαθηματα κατω απο το βαθμο 8. Εντοπισμος αδυνατων μαθητων. Στην τριτη γυμνασιου οι μαθητες που δεν συμπηρωνουν τις απαιτουμενες βαθμολογικες βασεις, εχουν τη δυνατοτητα να οδηγηθουν στο τεχνικό ή καλλιτεχνικο ή επαγγελματικο Λυκειο και παρακολουθωντας σχετικα μαθηματα να λαμβανουν το αντιστοιχο απολυτηριο Λυκειου.

4)Φυσικα ο ελεγχος για τον περιορισμο της σπαταλης των σχολειων και ο καταλογισμος των δαπανων για φθορες σε αυτους που τις κανουν, καθως και η γενναια χρηματοδοτηση με το 5% του ΑΕΠ ειναι απολυτως απαραιτητα μετρα προς την σωστη και δικαια κατευθυνση.

Σταματωντας εδω θελω να αναφερω ποια χρονιζοντα προβληματα φαινεται πως λυνουν οι πιο πανω προτασεις:
Απεμπλοκη απο την ιδιωτικη παραπαιδεια και την οικονομικη αιμοραγια των γονεων. Τα φροντιστηρια καθιστανται περιττα.
Εστιαση του ενδιαφεροντος του μαθητη στο σχολειο και στους καθηγητες του, εφ' οσον θα ειναι οι μόνοι φορεις της μαθησης και της γνωσης.
Εξοικονομιση του ελευθερου χρονου στο μαθητη, που σημερα κατασπαταλα απο το απογευμα εως το βραδυ στην ιδιωτικη παραπαιδεια.
Επιστροφη του ενδιαφεροντος των καθηγητων για ουσιαστικη διδασκαλια και πραγματικη και οχι χαριστικη βαθμολογηση. Ο μαθητης πρεπει να παιρνει το βαθμο που αξιζει, το αντιθετο οδηγει στην αναξιοπιστια και στην απαξιωση του συστηματος και πρεπει αμεσα να σταματησει.
Διεξοδος για αδυνατους μαθητες η πολυτιμη τεχνικη και καλλιτεχνικη παιδεια με τη δυνατοτητα προσβασης σε αντιστοιχα τμηματα τριτοβαθμιας εκπαιδευσης.
Αφθονοι χρηματικοι ποροι που θα λυσουν προβληματα τεχνικης και υλικης υποδομης των σχολειων θα προκυψουν απο την αυξηση της χρηματοδοτησης.
Ο δικαιος καταλογισμος των φθορων στους υπαιτιους θα φερει και τον απαιτουμενο σεβασμο προς την δημοσια κοινη περιουσια.
Συνεχη μικρα καθημερινα βηματα βελτιωσης μπορουν να λυσουν πολλα χρονιζοντα προβληματα στην παιδεια, η αποφαση και η συναινεση ολων των κομματων αλλά και της κοινωνιας λειπει. Μια συναινεση που μπορει να επελθει μονον εφ' οσον η πολιτεια αποδειξει οτι μπορει να γινει αξιοπιστη.

23 σχόλια:

gyristroula2 είπε...

Το να εστιάσεις στο εξεταστικό σύστημα, για να αναμορφώσεις την παιδεία είναι από μόνο του λάθος. Και το ιδανικότερο να βρεις και να εφαρμόσεις, αν το περιεχόμενο, η μέθοδος, οι καθηγητές και δάσκαλοι, τα βιβλία, οι υποδομές δεν είναι σωστά, απλώς αναπαράγεις μία αδικία, που εσύ ο ίδιος έχεις δημιουργήσει. Ένα παιδί που το βγάζεις από την υποχρεωτική εκπαίδευση λειτουργικά, για να μην πω οργανικά, αναλφάβητο, χωρίς να έχεις σκύψει στα προβλήματά του, μαθησιακά, ψυχολογικά, κοινωνικά, χωρίς να έχεις αποδώσει ευθύνες σε κανέναν από αυτούς που πληρώνονται για να μην είναι αναλφάβητο, το να το βάζεις στην ίδια ευθεία να "εξεταστεί" από ένα "δίκαιο" σύστημα, συνιστά αν μη τι άλλο, ανεπάρκεια και κοινωνική αναλγησία.
Για να μην πάρουμε την αντίθετη περίπτωση, του προικισμένου παιδιού και της οδύσσειάς του μέσα σ' ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν έχει τίποτε της προκοπής να του δώσει, αλλά το υποχρεώνει να συνθλιβεί μέσα στην μετριοκρατία, την παπαγαλία και τον κομφορμισμό. Ξέρετε πόσα εξαιρετικά πλάσματα χάνονται για την επιστήμη και το μέλλον αυτής της χώρας; Μόνο αν έχουν κάποιους γονείς οικονομικά εύπορους και τα στείλουν εγκαίρως εκεί που τα περιμένουν πώς και πώς, δεν πάνε χαμένα. Ένα τέτοιο παιδί που δεν πέρασε πουθενά εδώ, είναι τώρα ένα από τα κορυφαία στελέχη της βιοτεχνολογίας στον κόσμο. Σ' αυτόν οφείλουμε μερικά από τα πιο εξελιγμένα φάρμακα. (Το όνομά του Γρήγόρης Παπαστοΐτσης)

vagnes είπε...

Φιλη gyristroula

Να ξεκινησουμε ομως απο καπου;
Συμφωνουμε πως πρεπει τα φροντιστηρια να καταργηθουν;
Αν συμφωνησουμε σ' αυτο θα παμε παρακατω πολυ ευκολα.
Γιατι δεν μπορει κανενας να δεχτει οτι αφου η παιδεια νοσεί, καλα κανει η παραπαιδεια και ανθεί.

Φυσικα δεν ειναι αρκετο να εστιαζουμε στο εξεταστικο συστημα, ειναι ομως το πρωτο αμεσο βημα για να στρεψουμε αναγκαστικα το ενδιαφερον των νεων προς το Δημοσιο σχολειο.
Το επομενο βημα θα ερχοταν απο μονο του στο προσκηνιο και θα ηταν φυσικα να μιλησουμε για τους καθητητες, το περιεχομενο, τη μεθοδο και ολα τα αλλα που αναφερεις.
Εκεινο ομως που παλι δεν καταλαβαινω ειναι οτι τις ελλειψεις που εχει το Ελληνικο συστημα παιδειας τις αναπληρωνουν τα φροντιστηρια; Οχι φυσικα και νομιζω οτι εδω δεν μπορει να υπαρχει διαφωνια απο κανεναν.

Συμφωνεις αραγε στη χαριστικη βαθμολογια, φαινομενο που εξισωνει τους μαθητες χωρις στην ουσια να γνωριζουμε τις διαφορές που εχουν μεταξυ τους;
Οταν ενας νεος χωρις να το αξιζει παιρνει μεγαλους βαθμους (για να μη στενοχωρηθει αυτος και οι γονεις του) αυτο τον βοηθαει σε κατι; Του γενναει πιθανον ψευτικες ελπιδες ενω αν ηταν προσγειωμενος θα ανακαλυπτε το ταλεντο του γρηγοροτερα.
Απο τον χαμηλο βαθμο θα ξεκινησει και θα γεννηθει η διαθεση για μελετη και μεγαλυτερη προσπαθεια για να φανουν και τα όποια ταλεντα διαθετει.
Νομιζω οτι δεν του χαριστηκαν οι καθηγητες του Γρηγορη Παπαστοϊτση απεναντιας θα ελεγα.

Συμπερασματικα αν το φροντιστηριο ειναι εκεινο που δινει τα εφοδια για την εισαγωγη του μαθητη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση και οχι κατ' αποκλειστικοτητα το Δημ. σχολειο, οσες βελτιωσεις και να γινουν στο συστημα, κινδυνευουν να πεσουν στο κενο. Αυτο γιατι οι μαθητες κανοντας καταληψεις μας φωναζουν: Δωστε μας ελευθερο χρονο.
Εμεις μενει να αποφασισουμε θα τους δωσουμε ελευθερο χρονο το πρωι ή το απογευμα; Θα κλεισουμε τα σχολεια ή τα φροντιστηρια;

gyristroula2 είπε...

Δεν διαφωνώ καθόλου με την κατάργηση των πανελληνίων, δεν νομίζω όμως πως από μόνη της θα καταργήσει τα φροντιστήρια. Γιατί; Σκέψου αυτές τις αυστηρές εξετάσεις που θα οδηγούν στο περιπόθητο απολυτήριο- εισιτήριο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τα καλυμμένα ονόματα, τα κοινά θέματα κλπ. Γιατί σε τι θα διαφέρουν από τις πανελλήνιες; Πάλι οι καλές σχολές θα έχουν μεγάλη ζήτηση και θα γίνεται σφαγή για να μπεις, πάλι θα χρειάζεται "χέρι βοήθειας" και "χέρι βαθιά στην τσέπη" της οικογένειας. Σκέψου ακόμα και τις "εσωτερικές" εξετάσεις των σχολών. Εκεί είναι που θα νοσταλγήσουμε όλοι την αντικειμενικότητα των πανελληνίων, αφού ξέρουμε τι γίνεται στα ΑΕΙ από παραγοντισμό και ευνοιοκρατία.
Από κάπου αλλού πρέπει να αρχίσουμε την αναβάθμιση της παιδείας. Το εξεταστικό θα είναι απλώς ο δείκτης ότι τα καταφέραμε ή όχι.
(Πρέπει να σου πω ότι χαίρομαι πραγματικά να βλέπω ανθρώπους εκτός εκπαίδευσης να έχουν τόσο ενδιαφέρον γι' αυτήν, μακάρι να συνέβαινε το ίδιο και...εντός)

vagnes είπε...

Φιλη gyristroula
Εχεις δικιο για την αναγκη αποκτησης του πολυποθητου απολυτηριου, με μονο μια ουσιωδη διαφορά:
Σημερα πχ για να μπει καποιος στην Ιατρικη θελει αριστη βαθμολογια εξετασεων ή οχι;.

Η προταση μου αποσκοπει να δωσει τη δυνατοτητα σε ολους τους μαθητες που εχουν παρει απολυτηριο Λυκειου, εστω και με δεκα(10), να εχουν το δικαιωμα να γινουν γιατροι ή οτι αλλο θελουν.
Ποσοι μαθητες νομιζεις χρειαζονται φροντιστηρια για να παρουν το απολυτηριο τους με 10;
Και θα επαναφερω την περιπτωση που εσυ ανεφερες για τον Γρηγορη Παπαστοϊτση, ενας αδυνατος μαθητης οπως ο Γρηγορης δεν περασε πουθενα και τωρα εγινε κορυφαιο στελεχος στην Ευρωπη. Δεν νομιζω αυτος ο μαθητης να ειχε βαθμο απολυτηριου κατω απο 10.

Το συστημα που προτεινω ηδη λειτουργει στο Βελγιο και μόνο στην ιατρικη πριν δυο ή τρια χρονια χρειαστηκαν εσωτερικες εξετασεις, σε καμια αλλη σχολη.
Στην Ελλαδα μπορει να συμβει το ιδιο στην αρχη σε δυο ή τρεις ειδικοτητες και φυσικα για το τμημα μονον των παιδιων που θα τις επιλεξουν και οχι για το συνολο.
Αλλωστε το ποια σχολη θα ειναι υπεραριθμη θα γινεται γνωστο στα μεσα του καλοκαιριου, οταν θα υποβαλλουν τα μηχανογραφικα τους τα παιδια. Ποσος καιρος θα υπαρχει για φροντιστηρια και σε ποια υλη θα βασιστουν;
Μπορουν οι μαθητες και οι γονεις τους να αποφασισουν να πανε φροντιστηριο εκ των προτερων χωρις να γνωριζουν αν θα απαιτηθει να διαγωνιστουν;
Ολα πολυ γρηγορα θα εξισορροπησουν, αρκει να εχουμε υπομονη στη μεταβατικη περιοδο.
Νομιζω η προταση θα δωσει αμεση ανακουφιση σε μαθητες και γονεις.

Θερσίτης είπε...

Φίλε vagnes, η γυριστρούλσ έχει δίκιο. Η βαθμολογία με τις στρεβλώσεις και τον πληθωρισμό της είναι ένα σύμπτωμα και όχι η αιτία του προβλήματος.
Κάτι άλλο που ξέχασες είναι η αξιολόγηση των διδασκόντων. Ποιος όμως θα μας αξιολογήσει; Ο οσφυοκάμπτης που ανελίσσεται παντί μέσω και πάση θυσία;
Νομίζω πως η επανάσταση θα γίνει αρχίζοντας από την ποιοτική βελτίωση των διδασκόντων. Το ΑΣΕΠ κάτι θα προσφέρει. Πόσο σημαντικό θα είναι δεν ξέρω.
Όμως ο μεγάλος αντίπαλος του σχολείου σήμερα είναι η εύκολη και ξεκούραστη ζωή που προωθείται σαν ιδανικός τρόπος ζωής. Εμείς οι λίγοι μένουμε πίσω σαν παλαιοημερολογίτες ή Δον Κιχώτες, όπως με αποκάλεσαν επιτιμητικά στο σχολείο μου, όταν προσπάθησα να υπερασπίσω το δικαίωμα των μαθητών να διαμαρτυρηθούν για αισχροκέρδεια χώρου εστίασης. Πόσο θα αντέξουμε ακόμη;

vagnes είπε...

Καλως ορισες στους φακελους thersites

Το μεγαλυτερο προβλημα στη παιδεια (δευτεροβαθμια κυριως) δεν ειναι η ποιοτητα της και η αξιολογηση σας, που βεβαιως ειναι πρωτευοντα.
Το προβλημα ειναι οτι το ενδιαφερον των μαθητων δεν θα γυρισει πισω στα σχολεια, αν πιστευουν, οι μαθητες, οτι αυτα δεν τους παρεχουν τα εφοδια για την τριτοβαθμια εκπαιδευση. Παλι θα διαλεξουν τα φροντιστηρια, που ως φαινεται πιο αξιοπιστα τους προσφερουν αυτα τα εφοδια.

Ολα τα προβληματα που αναφερετε εσεις οι εκπαιδευτικοι να λυθουν, αν δεν βρεθει τροπος τα φροντιστηρια να μην εχουν πελατες, οι νεοι παλι θα απαξιωνουν το συστημα.

Σιγουρα ειναι συμπτωμα και οχι η αιτια του προβληματος οπως αναφερεις και συμφωνω, αλλά ενα σωρο μεταρυθμισεις εγιναν και γινονται και παρολα αυτα προς τα πισω παμε.
Μηπως θα πρεπει να καταλαβουμε οτι το συμπτωμα δημιουργησε ενα τεραστιο καρκινο που δεν αφηνει να αναπνευσει κανενα συστημα, οσο και προοδευτικο κι' αν ειναι;
Δεν πρεπει να προβληματιστουμε γιατι το προτεινομενο συστημα προκοβει στην Ευρωπη, οπως σας ειπα πιο πριν;

gyristroula2 είπε...

Να σε προκαλέσω λίγο τώρα, vagnes, σκέψου να έχεις στο σχολείο πχ έναν απαράδεκτο μαθηματικό, να μην καταλαβαίνεις γρι και να πρέπει να εξεταστείς σε κοινά θέματα, για να περάσεις τη χρονιά και να έχεις δικαίωμα εισαγωγής σε κάποιο ΑΕΙ. Αν δεν εφαρμοστεί η στοιχειωδώς αναγκαία προϋπόθεση για κάθε αξιοπρεπές σύστημα, αξιολόγηση, όχι μόνο του διδάσκοντος αλλά όλων των παραμέτρων της εκπαιδευτικής πράξης, το φροντιστήριο θα είναι...η μόνη εναλλακτική "δημοκρατική" λύση στο φασισμό του κακού δασκάλου, του κακού βιβλίου, του κακού εκπαιδευτικού συστήματος! Αυτήν εγώ θεωρώ λυδία λίθο της αναβάθμισης της παιδείας. Χθες πχ διόρθωνα ένα διαγώνισμα ιστορίας με τους μισούς κάτω από τη βάση. Στα διεθνή στάνταρ μέχρι 25% αποτυχία δικαιολογείται, από κει και πέρα πρέπει να αποδώσουμε ευθύνες πρώτα απ'όλα στη διδάσκουσα. Όχι να της πάρουμε σώνει και καλά το κεφάλι, αλλά να επανακαθορίσει στόχους, μέθοδο, ακόμα και περιεχόμενο. Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας, για να μην πέσουμε στους οσφυοκάμπτες, Thersites. Είναι τα αντικειμενικά κριτήρια που η επιστήμη της παιδαγωγικής έχει προσδιορίσει διεθνώς. Κι αν θες, πιο καλά να συγκρουόμαστε εμείς κάθε μέρα με έναν οσφυοκάμπτη, παρά να γονατίζουμε τα παιδιά, που δεν φταίνε σε τίποτε, με την ανεπάρκειά μας.

s54elas είπε...

Διαβασα τα σχολια σας και συμφωνω. Χωρις να μπω σε λεπτομερειες μπορω να σας πω οτι απελπιστικα. Δεν γινεται τιποτα. Αμα μπλεξεις σε μια διαδικασια που ξερεις απο την αρχη οτι εισαι καμμενο χαρτι ... απελπιζεσαι. Εκανα μερικες σκεψεις και τις εγραψα στο παρακατω
Αισθανθηκα να με κυριευει απελπισια
Χαιρετω.

fisherman είπε...

Το διάβασα το μαθημά μου και σχολιάζω...

H κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων θα οδηγούσε στην απεμπλοκή της παιδείας από την … παραπαιδεία. Η λύση που προτείνεις είναι πολύ καλή αρκεί να ελέγχονται και οι σχολές για το ποιους εισάγουν και βαθμολογούν. Επίσης εδώ ελλοχεύει και ο κίνδυνος της παραπαιδείας στα πανεπιστήμια. Το έχω ζήσει καλά αυτό το φροντιστήριο στο ΤΕΙ που ήμουν.
Το 5% είναι πλέον επιτακτικό και αναγκαίο !!!
Η ίδρυση νέων σχολείων είναι λίγο περίεργη ιστορία… Κατά καιρούς έχουν γίνει διάφορα αλλά δεν είχαν την ανάλογη ανταπόκριση. Πρέπει πάντως να υπάρχει και υψηλά εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό. Η δημιουργία τέτοιων σχολείων θα βοηθήσει στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών και εργασίας.

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle είπε...

Αν ρωτήσουμε
Α.Τους γονείς αν είναι ευχαριστημένοι με την παραπαιδέια θα π[ουν ΟΧΙ
Β.Τους μαθητές αν είναι ευχαριστημένοι να γυρνούν 10 και έντεκα η ώρα το β΄ραδυ από τα φροντιστήρια θα πουν ΟΧΙ
Γ. Και οι δύο θα πουν ,οι μέν ότι θα ήθελάν ανταπόδωση στα χρήματα που δίνουν, και οι δε περισσότερο ελεύθερο χρόνο σε αντιστάθμιση μιάς δημιουργικότερης και ουσιαστικότερης παράδοση ύλης (ώστε να μένει κάτι) κατά την διάρκεια των διδακτικών ωρών
Ετσι ο ελεύθερος χρόνος μπορεί να σπαταληθεί σε δημιουργικά χόμπυ ή αθλητισμό ώστε ταλέντα να εκκολαφθούν, κατ'αρχήν σαν παράλληλο εφόδιο ακόμα και για επαγγελματιοκή αποκατάσταση.
Είναι γνωστό εξ άλλου ότι δεν είναι δυνατόν να γι΄νουν όλοι επιστήμονες.

Αλλαγή λοιπόν στημ εσωτερική λειτουργία των σχολείων .από τα βιβλία τις υποδομές μέχρι τον τρόπο διδασκαλίας και την διδακτέα ύλη.
Αλλά και αλλαγή νοοτροπίας των γονέων ώστε να πάψει αυτή η Πανεπιστημιομανία που έχει καταντήσει πιά γελοίος αυτοσκοπός.

Να αναφέρω το παράδειγμα της έμφασης που δίνεται κάθε χρόνο μόλις μπει ο Μαιος στις εισαγωγικές , λες και αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τη συντέλεια του κόσμου.
Αυτό το πράγμα τροφοδοτείται από την αρχή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι του τέλους της κατ'ευθείαν στο υποσυνείδητο της οικογένειας.

vagnes είπε...

Φιλε fisherman
Πολλα λειπουν γι' αυτο ολοι ψαχνονται απο μαθητες μεχρι κυβερνησεις
Μερικα που απο τη συζητηση εδω βγαινουν ειναι η αξιολογηση των καθηγητων, των σχολειων, των πανεπιστημιων που ειναι επιτακτικη αναγκη να ξεκινησουν, αρχικα να προβληματισουν και μετα να υλοποιηθουν.
Αξιολογηση πχ και bonus στους καθηγητες κλπ θα ηταν μια καλη αρχη.
Χρηματοδοτηση με κριτηριο τις αποδοσεις των σχολειων, μια επισης καλη προταση.
Οταν οι μισθοι παραμενουν ιδιοι σε ολους τους καθηγητες ανεξαρτητως προσφορας και ενδιαφεροντος αυτο δεν μπορει να λεγεται ισοτης αλλά ισοπεδωση.
Οι προτασεις ολων εδω ειναι καλοδεχουμεμες, αυτος ειναι ενας προσθετος λογος υπαρξης των "φακελων".

vagnes είπε...

Φιλε saki
Οι γονεις ειναι πραγματι μεγαλο προβλημα γιατι πιστευουν λανθασμενα πως ηρθε η ωρα το παιδι τους να πραγματοποιησει το ονειρο που οι ιδιοι δεν καταφεραν.
Πολλες φορες βλεπουν το λαθος τους αλλα τοτε ειναι πολυ αργα.
Τουτη η γενια των γονεων που οι περισσοτεροι ειναι πτυχιουχοι θα πρεπει να εχουν καταλαβει πως το παν ειναι να αγαπας αυτο που κανεις για να πετυχεις και οχι να κυνηγας τις ιατρικες και τα πολυτεχνεια μονο για τη εφημερη δοξα.
Ας ρωτησουν ολοι σημερινους πτυχιουχους της ιατρικης ποσα χρονια σπουδες χρειαζονται για να αποκτησουν και την πολυποθητη ειδικοτηττα και τοτε τα παιδια που σκιζονται στο διαβασμα για ιατρικες θα τρομαξουν και θα φυγουν τρεχοντας.
Ας μη μιλησω για τις αμοιβες των νεων γιατρων με συμβασεις, ωρομισθιοι κλπ που δεν μπορουν ουτε αποζημιωση να παρουν αν απολυθουν.
Η ΕΕ πρεπει να μας οδηγησει σε υγιεις σκεψεις, που εχει ριξει το βαρος σε τεχνικες, καλλιτεχνικες και νεες ειδικοτητες αιχμης.
Ας καταθεσει ο καθενας εδω την εμπειρια του απο συστηματα εκπαιδευσης της ΕΕ να τα συζητησουμε και να τα προτεινουμε και παραπανω.

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle είπε...

vagnes
Φαρμακευτική σπούδασα και ξέρω πολλά και άλλα τόσα έχω διαπιστώσει για τους γιατρούς (μιά που τους ανέφερες)
πιστέυω ότι αυτός ο ευαίσθητος κλάδος (χωρις να ξεχνούμε και άλλους με πολλά θεσμικά προβλήματα που ασφυκτιούν) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής από το κράτος.
Πρώτον και καλύτερο πρέπει να τελειώνουν οι άνθρωποι πρώτοι και χωρίς καθυστέρηση ειδικότητα. Δεν ξέρω να βγάλουν τα στραβά τους οι ιθύνοντες να το κάνουν. Αν είναι πολλοί αυτοί που αποφοιτου΄ν (εγώ πιστέυω πως είναι)μείωσέ τους. Να μειωθούν μάλιστα οι εισαγόμενοι στα ΑΕΙ μέχρι εκεί που μπορούν να αντέξουν τα Δημόσια ιδρυματα. Αν σώνει και καλά κάποιος θέλει να σπουδάσει ας πληρώσει και ας ακολουθήσει τον ιδιωτικό δρόμο, εντός ή εκτός. Είναι δικαίωμά του.
Αλλά μετά την ειδικότητα οι λιγότεροι πλέον γιατροί, τα νέα φυντάνια που θα ορίσουν την δημόσια υγεία ,οι λειτουργοί της, ΠΡΕΠΕΙ και το τονίζω να ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ.
Το φακελλάκι και οι δοσοληψίες (που σε μεγάλο βαθμό εξαρτώναι και από τους ασθενείς και τη κακή νοοτροπία ) πιστέυω ότι έτσι θα μειωθούν δραστικά, και όχι ο σχεδόν σαραντάρης γιατρός που έχει στραβωθεί στα βιβλία 40 χρόνια να θέλει όπως είναι σήμερα να καταπιεί το αίμα των άλλων και να τα αρπάξει γρήγορα στα επόμενα 20 χρόνια πουτου μένουν.
Νομίζω ότι κάποιες ιδέες βγαίνουν από εδώ.

vagnes είπε...

Φιλε saki
Ορθολογικος ελεγχος των εισακτεων να μια καλη προταση. Αναπροσαρμογη αριθμου εισακτεων αναλογα με τη ζητηση και τα στοιχεια της ανεργιας.
Θελουμε μια ειδικοτητα αυξανουμε τον αριθμο των εισακτεων και το αναποδο. Οσο για τα απαιτουμενα αιθουσες υποδομες και καθηγητες μπορει να υπαρξουν οι λυσεις, απο αλλες ομοειδεις σχολες που δεν εχουν ζητηση και μειωσαν τον αριθμο των εισακτεων τους.
Ελεγχος στην παραγωγη με άλλα λογια.

Μια ακομη αιτια για το φακελακι ειναι και αυτο πoυ σωστα επισημαινεις saki. Να λοιπον πως και το φακελακι μπορει να σχετιζεται αμεσα με την αποδοτικοτητα του συστηματος παιδειας που συζηταμε!

gyristroula2 είπε...

Φίλοι συνομιλητές, βλέπω ότι ενώ στην αρχή έγινε η πρόταση της ελεύθερης εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με εξαίρεση λίγες σχολές, τώρα εστιάζουμε πολύ στην ανάγκη περιορισμού των εισακτέων πχ στην ιατρική. Μα σε ποιον τομέα υπάρχει άπλετη δυνατότητα απορρόφησης από μια οικονομία μεταπρατική και με πλείστες όσες στρεβλώσεις; Τι θα μείνει τελικά "ανοικτό", οι στρατιωτικές σχολές και οι παιδαγωγικές ακαδημίες που έχουν σίγουρη απορρόφηση στο δημόσιο; Μα εκεί ακριβώς θα χρειαστούν εξετάσεις "τσεκούρι", γιατί όλα τα παιδιά σήμερα ονειρεύονται να γίνουν στρατιωτικοί ή δάσκαλοι (μιλάω εξ ιδίας πείρας).
Βλέπετε λοιπόν πόσο πιο βαθύ είναι το πρόβλημα κι όσο προσπαθούμε να το γιατρέψουμε επιφανειακά, κόβουμε ένα κλαδί και φυτρώνουν δυο στη θέση του. Μήπως η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που έχουμε ανάγκη ως χώρα, πρέπει πρώτα να απαντήσει στο ερώτημα ποια είναι εκείνη η ουσιαστική παιδεία που χρειάζονται τα παιδιά μας ώστε να γίνουν ικανά να μην εξαρτώνται ούτε από φακελάκια, ούτε από διορισμούς, ούτε καν από τη χαμηλή παραγωγικότητα της οικονομίας μας; Μήπως είναι αυτή που θα τους δώσει ακριβώς αυτά τα φτερά, για να αλλάξουν την οικονομία αυτής της χώρας και το μέλλον της;

vagnes είπε...

Ελαβα ενα σχολιο στο ιστολογιο μου σχετικα με την παιδεια απο τον δημοσιογραφο Αντωνη Κοκορικο και το παραθετω αυτουσιο:

"Συμφωνούμε χωρίς να συνεννοηθούμε, δείγμα του οτι οι λύσεις είναι πλέον αυτονόητες, αν κάποιος τις ψάχνει ειλικρινά.
Εγώ έλεγα ενδεικτικά: Καταργούνται οι πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις κάθε είδους και οι απόφοιτοι λυκείου μπαίνουν με τον βαθμό τους (απολυτηρίου) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άρα παπαλα τα φροντιστήρια. Αυτό σημαίνει σημαντική αύξηση στο οικογενειακό εισόδημα για περίπου 20 χρόνια και σημαντικό κίνητρο για το δημογραφικό. Οι καθηγητές των φροντιστηρίων απορροφώνται σταδιακά στα ολοήμερα σχολεία που γενικεύονται και στην ενισχυτική διδασκαλία, γιατί οι περισσότεροι είναι αξιολογότατοι.
Με τη σημερινή κατάσταση του δημογραφικού αυτό θα απαιτήσει την αύξηση των θέσεων εισακτέων κατά 16.000 φοιτητές οι οποίες πρέπει να χρηματοδοτηθούν (όπως και οι προσλήψεις καθηγητών φροντιστηρίων) από αύξηση των δαπανών για την παιδεία έως το 5% του ΑΕΠ. Ίσως και να μην χρειαστεί αύξηση των θέσεων εισακτέων εάν διαγράφεται από τη σχολή όποιος δεν παρακολουθεί τα μαθήματα για ένα έτος. Μεταγραφές φοιτητών μέ ανταλλαγή ελεύθερες. π.χ. λογιστές Καβάλας με λογιστές Χαλκίδας. Αρχιτέκτονες Αθήνας με αρχιτέκτονες θεσσαλονίκης κλπ Γενίκευση της δωρεάν παιδείας με τροφεία και στέγη. Και δυνατότητα των δημόσιων τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να δέχονται έως και 20% των φοιτητών τους με δίδακτρα, από την Ελλάδα ή το εξωτερικό.
Έτσι ο πλούσιος που θέλει το παιδί του οπωσδήποτε στην Ιατρική Αθηνών, θα πληρώνει και θα ελευθερώνεται μιά θέση π.χ. στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων να μπεί άλλος φτωχότερος. Ή θα έχει άλλη μιά ευκαιρία ένας 40χρονος που έχει λεφτά να χρηματοδοτήσει περαιτέρω σπουδές του. Το κράτος χρηματοδοτεί μόνον το πρώτο του πτυχίο. κλπ κλπ"

Πολλες και χρησιμες ιδεες για περαιτερω προβληματισμο και εξαγωγη συμπερασματων.

vagnes είπε...

Φιλη Gyristroula

Κανε μας τις προτασεις σου (εσυ και αλλοι συναδελφοι σου) να τις συζητησουμε και να κατανοησουμε και τα πιο ειδικα θεματα που μας διαφευγουν πιθανον.
Μια καλων προθεσεων προσπαθεια κανουμε ολοι εδω για καλυτερη παιδεια, γιατι απο την παιδεια ξεκινουν τα παντα.
Δεν κολλαμε στις προτασεις μας αν βρουμε καλυτερες που να λυνουν ουσιαστικα τα σημερινα τεραστια προβληματα.
Μια μόνο επιφυλαξη εχουμε οι προτασεις να ειναι ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ να μην ειναι ιδανικες απιαστες καταστασεις, οι οποιες αρεσουν (οπως ειναι φυσικο σε ολους)οι οποιες ομως να ειναι δυσκολο να υλοποιηθουν.

Το ιδιο περιμενουμε απ' ολους τους φιλους που επισκεπτονται τους "φακελους" και θελουν να συμβαλλουν με την εμπειρια τους ο καθενας.

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα θέση το Αντ Κοκορίκου που δίνει μιά άλλη διάσταση στο δημογραφικό πρόβλημα που για τόσο φωνάζουν δεκαετίες τώρα.
Οπως έχει γίνει η κατάσταση σήμερα για μιά οικογένεια με δύο παιδιά που μένουν στο νοίκι και με δεδομένους τους χαμηλούς μισθούς, όχι να σπουδάσουν ΑΕΙ, αλλά να πάρουν αυτό και μόνο το Δευτεροβάθμιο απολυτήριο, για τα παιδιά τους.....
Είναι πολλά τα λεφτά παιδιά!!!
Πού να σκεφτούν για τρίτο παιδί και που να βρουν ελέυθερο χρόνο να του αφιερώσουν όταν πρέπει να δουλεύουν και οι δύο.
Δεν θέλω να αλλάξω το θέμα μας απλά με αφορμή το ποστ του Αντώνη δίνω μιά εικόνα που την έχουμε όλοι γύρω μας

Ανώνυμος είπε...

Φίλε συνοδοιπόρε στο διαδυκτιακό ταξίδι των ιδεών, θα σου καταθέσω κάποιες απόψεις μου για ένα καλύτερο μέλλον της παιδείας.
1ο Φυσικά η πλήρης αποδέσμευση του Λυκείου από το Πανεπιστήμιο. Οι αποδιδώμενες γνώσεις στόχο θα έχουν την ανάπτυξη του πνευματικού επιπέδου των μαθητών και όχι την "παπαγαλία" για την είσοδο σε ανώτερα επίπεδα εκπαίδευσης. Το απολυτήριο θα είναι προσόν για την πρόσληψη σε διάφορες βαθμίδες της αγοράς εργασίας.
2ο Ίδρυση Τεχνικών σχολών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για όσα παιδιά μετά το Γυμνάσιο επιθυμούν την είσοδό τους σε τεχνικές βαθμίδες εργασίας και με πτυχίο ισχυρό.
3ο Ολοήμερα σχολεία παντού και με μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, που θα οδηγήσει και σε καλύτερη εκπαίδευση και σε απασχόληση των εκπαιδευτικών.
4ο Ίδρυση σχολείων ειδικής μόρφωσης, όπως αθλητικά, μουσικά, καλών τεχνών, κοινωνικής λειτουργίας (με μαθήματα που έχουν σχέση με κοινωνικό έργο σε άπορους, ΑμΕΑ, ηλικιωμένους)΄.
5ο Οι εξετάσεις να είναι αρμοδιότητα κάθε πανεπιστημιακού ιδρύματος ανεξάρτητα, χωρίς να αποκλείεται κανείς από οποιασδήποτε μορφής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
6ο Καθιέρωση ενός έτους πανεπιστημιακής προπαρασκευής με θεματικές ενότητες μετά το Λύκειο.
7ο Όσοι δεν προχωρούν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτήρια συνεχούς επιμόρφωσης στο επαγγελματικό τομέα, που έχουν ακολουθήσει.
8ο Τίποτα δεν θα γίνει αν δεν υπάρξει γενναία χρηματοδότηση 5% του ΑΕΠ ή το 15%, που διεκδικούσαμε κάποτε.
9ο Οι εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να γίνονται σε πανελλαδικό επίπεδο και οι πρώτοι να έχουν την πιθανότητα να επιλεγούν από τα πανεπιστήμια και μόνο από αυτά είτε για μοριοδότηση στις εσωτερικές τους εξετάσεις, είτε για επιλογή τους με απόφαση των πρυτανικών αρχών.
10ο Τα συγγράματα να είναι φυσικά δωρεάν και να δίνονται μέσα από μια λίστα βιβλίων αναγνωρισμένων στην εκάστοτε επιστήμη για την αρτιότητά τους.
Αυτά τα λίγα, ίσως προσφέρω κάτι

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle είπε...

Χρήστο
μιά μικρη παρατήρηση.
Συμφωνώ με τα Σχολειά ειδικών ενδιαφερόντων και κατευθύνσεων όπως πολύ σωσ΄τα ανέφερες Αθλητισμού τεχνών τραγουδιού, θεατρου, ίσως κλπ, αλλά σαν ΑΜΕα σεν συμφωνώ σχολεία ειδικών κοινωνικών ομάδων γιατί σε αυτά ελλοχεύει ο κίνδυνος της ιδρυματοποίησης.
Παλεύουμε πολλά χρόνια να φύγουμε από αυτό το κατεστημένο.
Απλά όλα αυτα΄τα σχολεία που θα δημιουργηθούν αλλά και τα ήδη υπάρχοντα πρέπει επιτέλους να είναι έτοιμα να δέχονται όλες τις κατηγορίες των ειδικών ομάδων

animalis είπε...

Φίλε Σάκη.
Είμαι ο Χρήστος με το ψευδώνυμό μου στο blogger.
Μάλλον δεν έθεσα σωστά το θέμα.
Μιλάω για σχολεία με εξειδεικευμένα μαθήματα, όχι για σχολεία με μαθητές ΑμΕΑ.
Σχολεία, που έχω δει να υπάρχουν σε προηγμένες χώρες, ή μαθήματα επιλογής μέσα στα τυπικά σχολεία, που θα διδάσκονται αντικείμενα, όπως νοηματική γλώσσα, μαθήματα κοινωνική πρόνοιας, βασικά μαθήματα νοσηλευτικής, έτσι ώστε να βγαίνουν άτομα κοινωνικά συνειδητοποιημένα έτοιμα να προσφέρουν ανεξάρτητα από το τι επάγγελμα θα ακολουθήσουν.
Η κοινωνική απομόνωση ξεκινά από το διαχωρισμό στο σχολείο.
Αυτό ονειρεύομαι. Να μπορούν τα παιδιά μου να μαθαίνουν κοινωνική αλληλεγγύη και στο σχολείο όχι μόνο από εμένα.

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle είπε...

Χρήστο έγινες σαφής και με κάλυψες πλήρως
Χάρηκα και για τη γνωριμία.
Να σαι καλά και είθε η συζήτηση εδώ κάπου κάπως σαν σπόρος να πιάσει τόπο.

Ανώνυμος είπε...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.